Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har samma problem som många andra (är detta typiskt VOLVO?) föredetta BMW ägare :D) Check engien tänds! varit på verk inga felkod byter lamda , lampan lyser efter 15 -20 mil. 3gånger verk hela tid samma sak, kollat alla slangar allt ok .men den :twisted: lampan lyser Bilen går bra Men.
Användarvisningsbild
av Phantom
Lampan tänds när det är något som är fel. Varför byttes lamda? Hade du någon felkod på den?

Vilken bil har du?
Det skiljer mycket beroende på vilken årsmodell, motor m.m. som du har.
Mer info kan hjälpa dig :wink:

PS. har du testat sökfunktionen i forumet? Skulle tro att ditt problem redan finns upptaget i en tråd :roll:
av perolow
det ska vara fel. inget på diagnos men lammp tänds då tog volvo mek på sin mag känsla att det var lamda men ikke sa nicke den börjar lysa. det är en volvo c70 cabb 00 T5.det står säkertpå forum men då finns fel koder. ok volvo kan ju byta å byta men herre gud , nej kanske byta märke på bil :???:
av *pettson*
perolow skrev:det ska vara fel. inget på diagnos men lammp tänds då tog volvo mek på sin mag känsla att det var lamda men ikke sa nicke den börjar lysa. det är en volvo c70 cabb 00 T5.det står säkertpå forum men då finns fel koder. ok volvo kan ju byta å byta men herre gud , nej kanske byta märke på bil :???:
vore jag du nu.. skulle jag åka tillbaka med bilen begär din lamda och dina pengar tillbaka.... lampan BETYDER INTE LAMDA det vet meken så väldigt väl.. men han har ju sålt på dej nåt som du inte behövde nu.. En felkod hade satts som KAN innebära ökade avgasutsläpp... Åker du automat kan även lådan tända lampan om t.ex lådan slirar..
Så du har bara runt 20koder som kan tända lampan.. 6 av dom är en lamdasond....
Användarvisningsbild
av Eson
*pettson* skrev:
perolow skrev:det ska vara fel. inget på diagnos men lammp tänds då tog volvo mek på sin mag känsla att det var lamda men ikke sa nicke den börjar lysa. det är en volvo c70 cabb 00 T5.det står säkertpå forum men då finns fel koder. ok volvo kan ju byta å byta men herre gud , nej kanske byta märke på bil :???:
vore jag du nu.. skulle jag åka tillbaka med bilen begär din lamda och dina pengar tillbaka.... lampan BETYDER INTE LAMDA det vet meken så väldigt väl.. men han har ju sålt på dej nåt som du inte behövde nu.. En felkod hade satts som KAN innebära ökade avgasutsläpp... Åker du automat kan även lådan tända lampan om t.ex lådan slirar..
Så du har bara runt 20koder som kan tända lampan.. 6 av dom är en lamdasond....
Felsökning är nycklen till framgång eller vad säger veteranen Pettson? :P
av perolow
tack för det pettson :) det har jag gjort volvo meken ska nu pröva med luftmängdm som han tror kanske kan vara :cry: det är ungefär samma kost enligt han.å jag har ikke en aning vad att göra .näst sista gång lampa började lysa körde jag ca 1000 mil innan dom bytte lamb men det hjälpte ikke ,å jag känner ikke noen skilnad i bil tycker den går helt ok .men man vill ju veta att det ikke sker noe , har någon förslag på vad att göra eller be mek att göra.
Användarvisningsbild
av Eson
var är verkstaden du lämnar bilen?
av *pettson*
perolow skrev:tack för det pettson :) det har jag gjort volvo meken ska nu pröva med luftmängdm som han tror kanske kan vara :cry: det är ungefär samma kost enligt han.å jag har ikke en aning vad att göra .näst sista gång lampa började lysa körde jag ca 1000 mil innan dom bytte lamb men det hjälpte ikke ,å jag känner ikke noen skilnad i bil tycker den går helt ok .men man vill ju veta att det ikke sker noe , har någon förslag på vad att göra eller be mek att göra.
först av allt hade jag tagit pengarna tillbaka.. och inte låtit nån från den verkstaden pilla mera på min bil..
SEN hade jag sett över slanganslutningar och annat.. och till sist bett nån läsa ur mina koder.. vilket kan ske på i stort sett ALLA verkstäder idag.
koderna hade jag krävt i pappersform. SEN hade jag funderat på åtgärder..
av perolow
ok. har fått papper på diagnos den säjer inga fel var där när mek kollade, vet noen om det är olika apparater värkstäder(volvo) anv för koll, eller kan det vara så att lamp börjar att lysa fast det ikke är noe fel,mek kollade även om det läcker i slang men det gör det ikke.(fel kod 284-ECM 260A??)ej fel på insugsidan eller avgas sidan tryck ok 3,15-3,19. EJ KÖRD TRIPPKÖRNING? :???: HJÄLP!!!!!

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]