Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macaw64
Har en varningslampa som började lysa när jag var på väg till jobbet. Tempnålen började vandra upp och ner och farten slog av då och då medans jag körde. Lampans symbol ser ut som en varningstriangel med en grön symbol inuti. Igår kväll försökte jag byta min temostat men fick bara loss ena sidans skruv(den andra skruven blev rund) torxskit... Det kom ut lite kylvatten. Skruvade fast termostathuset men såg när jag kom till jobbet att det var låg nivå i kylbehållaren. Är det någon som vet vad symbolen betyder?
Har ingen instruktionsbok så jag kan se vad det betyder. Väldigt tacksam för hjälp.
av Mackansglt
är inte detta motorelektroniklampan. Den näst längst till höger på nedre raden. Dvs, du har något strul med avgasreningen. Bäst att börja att läsa felkoder och se om nan blir klokare av det.

Har själv problem med men motorelektroniklampa som vill lysa. Den tänds efter ca. en vecka sedan man har släckt den.
Har nu beställt en OBD II läsare och skall försöka ta tag i detta.

Vad har du för bil? Om du har 95 och äldre kan läsa av felkoderna själv via diagnostikenheten i motorutyummet.

Mackan
av macaw64
Tackar för svaret. Det är en 855 95 års modell. Ska titta på detta efter jobbet. Ska försöka byta termostaten då jag tror att även den kan vara boven för larmet. Bra att jag fick veta vad lampan heter. :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=yWCdn8bf0ps H[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]