Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mats4444
Finns det någon som vet om det går att radera felkoder på en 855 -94 med sk. diagnostikuttag,lr måste man koppla upp den mot en dator?
av Mats4444
Ok,men jag har provat dessa men får det inte att fungera....måste jag läsa alla koder,även på dom andra hålen än ettans som är till automatlådan?
av Mats4444
Hur mycket jag än håller ned knappen så lyser den bara....börjar aldrig att blinka.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Håll nere knappen min 1 sekund men max 3 sekunder. Då ska dosans lilla diod börja blinka. Läs noga igenom länken du fick i inlägget ovan och testa igen. Får du fortfarande inte fram några felkoder kan det bero på antingen kabelbrott till diagnostikuttaget eller att det är fel på styrboxen.

//David
av Mats4444
Jodå...felkoder får jag så d räcker,men det är själva raderingsproceduren jag inte får till.(ursäkta att jag va otydlig tidigare.)
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Aha!! Då är jag med i matchen!! Har samma problem på sambons 940, men där löser man det enkelt genom att plocka ut en säkring!! Ett alternativ för dej likaså om du vet vart säkringen till motorstyrningen sitter (plocka ur säkringen och vrid tändningen till körläge). Annars är det väl den gamla beprövade metoden att lyft av pluskabeln från batteriet och låta den ligga en timme eller två!!

//David
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Men vänta nu här!!!! Du säger att du får fast sken från dioden!!! Då ska du ju återigen trycka in knappen 5-7 sekunder och när du släpper knappen så ska lampan slockna. Vrid av tändningen och slå på den igen och läs på nytt av felkoderna. Har du 1-1-1 så har du lyckats att nolla styrboxen.

//David
av Mats4444
jofast bara när jag håller ned knappen....den skulle väl börja blinka samt övergå till fast sken.
Senast redigerad av 1 Mats4444, redigerad totalt 0 gånger.
av Mats4444
Och att lyfta bort batterikabeln funkar inte...felkoden finns kvar.

Nu har jag lyft av multiremmen och det gör in[…]

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]