Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredenm
Råkade ut för ett minst sagt skumt problem med larm/c-lås på min 855 GLT -94 i somras.
Efter byte av bakaxel (smidigare & stoppa dit en just beg. än att byta alla bussningar) så fick svärfar ta med den till plåtverkstan där han jobbar för 4-hjulsinställning, sagt & gjort så sa jag åt honom att lämna bilen olåst & lägga nyckeln under förarmattan.
Döm av min förvåning så var bilen låst när jag skulle hämta den, vart smått irriterad när nyckel låg under mattan, hade bråttom iväg på semester osv. Slutade med att jag bända lite fönsterbåge och bryta mig in i bilen, tänkte inte mer på det först igår då jag ska öppna bakluckan (med larmdosan) på den nyinförskaffade D5:an och vips så låser sig 855:an och larmar på.

Någon annan som råkat ut för samma minst sagt lustiga sak :roll:
av Kena
Skulle inte kunna hålla mej från att gå in på en Volvoaffär och testa hur många man kan låsa :twisted:
av femansväxel
jag har samma finess på min bil. det är meningen att den ska låsa sig efter en liten stund om nyckeln inte är i rattlåset. det är som så att om du stannar bilen och sedan går iväg och glömmer och låsa så låser bilen sig själv efter en stund. en ganska bra finess för man slipper oroa sig för att bilen ska stå olåst om man kommer på det och man kanske är någon annanstans. var glad att du har det och glöm inte nyckeln i bilen bara :)
Användarvisningsbild
av Funk
jag har samma finess på min bil. det är meningen att den ska låsa sig efter en liten stund om nyckeln inte är i rattlåset. det är som så att om du stannar bilen och sedan går iväg och glömmer och låsa så låser bilen sig själv efter en stund. en ganska bra finess för man slipper oroa sig för att bilen ska stå olåst om man kommer på det och man kanske är någon annanstans. var glad att du har det och glöm inte nyckeln i bilen bara
Öh.. bilen skall väl bara låsa sig automatiskt om man låst upp med fjärr och inte öppnat dörrar/luckor.. Den skall väl aldrig låsa sig automatiskt efter körning just för att man inte skall kunna låsa inne nycklarna.. Så är det på min S60, och jag vill minnas att det var likadant på min 850...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Phantom
Det finns vissa bilar som låser sig automatiskt. Det var så på en V70 GLT -00 import tyskland som jag tittade på, men på min import USA så låser den inte automatiskt. Endast om jag låst upp förardörren med fjärren och inte öppnat inom en minut eller så.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]