Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiger_parooni
har en 850 t5 gick inte på alla cylindrar när jag startade den och stanade sen startar den ej.låter som om den vill tända till ibland..någon som vet vad det kan vara??
Användarvisningsbild
av #27
Kolla fördelarlocket så att det inte är fukt..

Har du bränsletryck???
av *pettson*
tiger_parooni skrev:har en 850 t5 gick inte på alla cylindrar när jag startade den och stanade sen startar den ej.låter som om den vill tända till ibland..någon som vet vad det kan vara??
ja den är väl så sur nu att den vägrar tända..
lossa spridarkontakterna.. ge full gas och försök starta.. den kommer att hosta till.. låt den hosta... kör på bara.. Sen när den inte längre försöker så sätt dit kontakterna igen och försök starta igen.. så BÖR den gå normalt om den nu inte fuktat cylinderväggarna och är otät.
av Red Dragon
Kan även vara jordning till batteriet som spökar. Ta och lossa jordningen i karossen som går till batteriet och skrapa rent ordentligt,Hade liknande problem med min s70 i somras. Den starta inte. Och felet var jordningen. Lycka till
av blomman
Antal mil? 20-25 kan vara soppapump.Startar går upp till 5-600 varv lätt gas och stannar sedan han hosta till en enstaka gång = symptomen på pumpen

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]