Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lucas*
Hallå mitt första inlägg här =)

Tänkte fråga om det är någon här som använder sig av ovanstående avgassystem, tänkte faktiskt slå till på ett. Är det ett bra system? pallar liksom ej lägga ner för mycket pengar på ett system som är skit , man har ju varit med om mycket själv. Bilen jag har nu är en volvo 850 t-5 italien import alltså 2,0 litersmotorn på 211hk.
av Frownlayer
jag jobbar där... felet på alla 850 som vi tittat på som smält sina spoilers har satt dit det fel. du ska kunna sticka in handen mellan bilen och systemet på alla ställen... + att du ska skaka det kraftigt så att du hör att det inte tar i. felet ligger alltså inte hos tillverkaren utan hos montörerna. för vi har kunnat rätta till alla system som har kommit in till oss.
Användarvisningsbild
av Shadows
Frownlayer skrev:jag jobbar där... felet på alla 850 som vi tittat på som smält sina spoilers har satt dit det fel. du ska kunna sticka in handen mellan bilen och systemet på alla ställen... + att du ska skaka det kraftigt så att du hör att det inte tar i. felet ligger alltså inte hos tillverkaren utan hos montörerna. för vi har kunnat rätta till alla system som har kommit in till oss.
OK då,
Jag fik monteret det hos en montör som JT rekomenderet och enddå tog tog honom och en hjälper 5 timer at montare en halvsats (twinpipe) Det kan inta väre ret.
Der manglede papar i paketet til montagen
Svetsninger i Y-rör, var mycket urselt gjort.
Utskäringer i Y-rör, var gjort så pass dårligt, at det nok vil rusta innom kort tid.
Der manglede en klemme til at montere JT-rör på det orginale rör efter kat'en.
Alla rör på när en, var klemt ovale enten av JT eller under transporten. Dom lå i paket och ramlede rundt mellem hinanden. Inte särskilt professionelt.

Och så kommer det bedste :cry: På et av paper der var i paketet, stod: "Mycket god kvalitet og perfekt pasform" ha ha ha ha ha Det är svart humor, när det är bedst :wink:

Men det är jo bara min oplevelse av JT-tunings produkter.
av Frownlayer
om detta var innan 2004 så kan jag förstå det. för det fanns ingen svetsare där då utan en vanlig arbetare som fick göra det.

vi har inga manskiner att göra dem ovala med.
den svenska posten bidrar med väldigt mycke problem.

vissa av våra montörer är satta för länge sedan. och vi får hela tiden plocka bort och lägga till montörer.

och 98% är nöjda med allt. så de 2% försöker vi lösa på bästa sätt.

om något krånglar så lämna tillbaka det och få ett nytt. det e det bästa
Användarvisningsbild
av Shadows
Det her var i august/september i år.
Dom ovale ender skyldes ikke bara posten. (Tror jag) Der var skrabemärker på, som om det havde väret på gulvet.

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]