Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bhshrn
Motorlampan började lysa för ett tag sedan,kollade upp va det va för fel,bytte lambdasond och släckte lampan med ett käckt program som jag hittade på scantool men när man startar bilen igen efter det så tar det en minut så lyser lampan igen.Är det någon som har en aning om hur man gör för att den ska förbli släckt utan att man ska lämna in den på verkstaden.

MVH
Användarvisningsbild
av Lilja
Motorlampan lyser ju för att det är något fel i motorns styrsystem. Kolla felkoderna och se var felet ligger, laga felet sen ska lampan slockna.
av bhshrn
Felkoden är samma som innan jag bytte lamdasonden,jag har hört att man måste köra in ny mjukvara när man bytt den stämmer detta?
av bhshrn
Jag har en V70 -99 och lämnade in bilen på verkstad för att få reda på vad det var för fel,fick då svaret att det va lambdasonden den främre.Åkte hem köpte en ny och satte in och får nu felkod p0130,jag släcker lampan med scantool men efter omstart så kommer samma felkod,vad göra?
Användarvisningsbild
av Phantom
Mer info för att kunna ge bättre svar behövs :!:
Är det en SE, GLT, Turbo, T5, R eller vad har du? Så mycket info som möjligt är bra att ha, för beroende på modell kan det skilja i motor :wink:
av bhshrn
Det är en GLT

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]

Dumpventil?