Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av piloten1975
Jag har problem med min 850 SE -94.. Den har liksom ingen kraft kvar och ju varmare det är i luften desto sämre går den. 25grader och över är det ingen idé att köra. Nu när det ligger runt nollan går bilen men fortfarande kraftlös och köver sig när man gasar för mycket.

Vad har en defekt givare på insugningröret för effekt på motorgången? Jag har bytt bränslepump, filter, tändstift, bränslepumpsrelä.

MVH
Rickard
av *pettson*
piloten1975 skrev:Jag har problem med min 850 SE -94.. Den har liksom ingen kraft kvar och ju varmare det är i luften desto sämre går den. 25grader och över är det ingen idé att köra. Nu när det ligger runt nollan går bilen men fortfarande kraftlös och köver sig när man gasar för mycket.

Vad har en defekt givare på insugningröret för effekt på motorgången? Jag har bytt bränslepump, filter, tändstift, bränslepumpsrelä.

MVH
Rickard
vilken givare? Den blå för omgivningstempen?- Tja den vet ju inte tempen ute då och kan inte kompensera.
MEN fungerar din mapsensor? Den verkar inte vilja följa med i varvtalet?

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!