Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Fick slut på ström i batteriet idag, så jag öppnade huven, låste bilen med fjärrlåset, kopplade bort minuspolen från batteriet och dammade igen huven...

nu till mitt problem, verkar inte va samma nycklar till dörrarna som till tändningen, och då jag inte har batteriet inkopplat funkar inte heller fjärrlåset...

hur fan tar jag mig in under huven för att få ström igen?
av *pettson*
Dalmans skrev:Fick slut på ström i batteriet idag, så jag öppnade huven, låste bilen med fjärrlåset, kopplade bort minuspolen från batteriet och dammade igen huven...

nu till mitt problem, verkar inte va samma nycklar till dörrarna som till tändningen, och då jag inte har batteriet inkopplat funkar inte heller fjärrlåset...

hur fan tar jag mig in under huven för att få ström igen?
tja enklast är ju att lägga sej och köra in armen under bilen och rakt upp och dra i huvwiren.
av Jumkil
du kan inte typ dra upp en liten pinne med en krok på då?
Användarvisningsbild
av Dalmans
Va ute å kollade lite nu, skruvade bort plastkåpan undertill men det är väldigt trångt, ska försöka fixa en liten pinne å testa.

Plan B är att få tag på en ny billig grill å bryta sönder den gamla.
Användarvisningsbild
av tracker
koppla startkablar till startmotorn (+ pol) resp chassi under bilen och öppna med fjärren
Användarvisningsbild
av Lilja
Dalmans skrev:problemet är då att det blir väl ingen sluten krets? då minuspolen är borttagen från batteriet och inte plus!
Spelar ingen roll du använder ju inte bilens batteri. Kopplar du in en annan bils batteri på startmotorn jordar ju bilen på startmotorn istället. Det borde funka.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Ska testa det. annars har jag fått tag på en ny grill jag får gratis... men ger ny krets en chans först...

tack för hjälpen, återkommer med svar!

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]