Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 232Divers
tjena här! nu har tutan på min 855 glt från 95 lagt av igen. (verkar som ett av volvos flera standardfel). Förra gången den lade av så lämnade jag in bilen på volvo för felsökning och de lyckade fixa felet, vilket tydligen var ett jordfel. Nu tänkte jag att ta itu med problemet själv men vet inte vart jag skall börja med felsökningen o hur. alla tips är välkomna =)
av 245a Power
Hej! Om det nu bara är jordfel så är det ju lätt! Det är ju i så fall
bara att mäta vilken som är jord e + ta sedan och byt ut den jord
som anv nu och sätt den på någon ny plats + ny kabel ej den gamla
men testa och sätt kabel på minus polen på batt till tutan så märker
du om det är felet. :wink:
Användarvisningsbild
av uno83
Det jobbiga är att tutan jordar genom kontakten i ratten, och tutorna har konstant spänningsmatning. Så man vill inte bara dra en ny kabel direkt till jord :)
av Kena
Spänningsprovare och elkunskap sedan är det bara köra igång med felsökning.
av blomman
Min tuta slutade låta i sommras,lossade kontakter till tutan och sedan sprayade mirakel medlet 5-56 i kontakterna funkar sen dess
av TheDan
Har du konstantström framme vid signalhornet så är det säkert jorden vid ratten som är dålig. Om inte det är signalhornet i sig som rostat sönder. Du kan fixa jorden genom att dra en kabel från jordplinten nere vid A-stolpen upp till ratten och jorda i blinkersspakens nedre fäste.
Användarvisningsbild
av 232Divers
fixade problemet.. det visade sig att det var båda signalhornen som hade gett upp. lyckades få liv i en genom att banka skiten ur den =)

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!