Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lp1965
med måtten 17 x 45 x 235
Volvo R fälgar; (det är ett R instansatt i en av ekrarna)
Är dom för breda?
Sitter nu på en V70 98:a
(att det är samma bultcirkel vet jag, 5/108)
Tacksam för svar omgående då en vill byta direkt mot mina 15" 8)
Användarvisningsbild
av Lilja
Tror att det ska gå, däremot är det inte riktiga R fälgar då de riktiga R fälgarna var 18 tum
Användarvisningsbild
av lp1965
hehe..låter kanske lite skumt men han är 67 år och uppskattar 15" istället för 17"
han köpte bilen härom dagen...han har en V70 98, han säger att det tar i mot lite vid fullt rattutslag, men det kan jag leva med :D bara svänga lite mindre..

Tänkte om dom e olagliga, bredden alltså, om dom sticker ut..det va en som sa att det kan bli så :shock:

måtten är som sagt 235-45/17..

ska ringa inom 1 tim, tacksam för snabbt svar :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag kan byta de mot mina orginal 16" annars :wink: . Bara sälja däcken och sätta på smalare. 235:or kommer ta i överallt på din bil så även på min V70. Så jag förstår han tycker det "tar i lite" :!: när han svänger :lol:
Användarvisningsbild
av lp1965
grammse skrev:Jag kan byta de mot mina orginal 16" annars :wink: . Bara sälja däcken och sätta på smalare. 235:or kommer ta i överallt på din bil så även på min V70. Så jag förstår han tycker det "tar i lite" :!: när han svänger :lol:
Hehe...har du nån bild på dina`da?
Dom här e det zr Nokia på, 50-60% :shock:
Varför ska du ha dom om det tar i?
Går det inte med spacers?
Användarvisningsbild
av Funk
Tror att det ska gå, däremot är det inte riktiga R fälgar då de riktiga R fälgarna var 18 tum
Dom levererades både med 17" och 18" från fabrik... De enda som alltid är kopior är 19"..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
lp1965 skrev:
grammse skrev:Jag kan byta de mot mina orginal 16" annars :wink: . Bara sälja däcken och sätta på smalare. 235:or kommer ta i överallt på din bil så även på min V70. Så jag förstår han tycker det "tar i lite" :!: när han svänger :lol:
montera smalare hjul så löser ju sig allt :idea: 215 35 17 då går det fritt fram och bak.
Jag ville mest jävlas lite med dig :wink: Jag tycker det är för vanligt me dessa R-fälgar även om de rr snygga.
Så ser mina fälgar ut men de är ganska illa behandlade av förra ägaren. Så de kommer nog bli vinter fälgar :wink:
http://www.blocket.se/vi/13958913.htm?ca=12_s
Användarvisningsbild
av lp1965
grammse skrev:
lp1965 skrev:
montera smalare hjul så löser ju sig allt :idea: 215 35 17 då går det fritt fram och bak.
Jag ville mest jävlas lite med dig :wink: Jag tycker det är för vanligt me dessa R-fälgar även om de rr snygga.
Så ser mina fälgar ut men de är ganska illa behandlade av förra ägaren. Så de kommer nog bli vinter fälgar :wink:
http://www.blocket.se/vi/13958913.htm?ca=12_s
Ok..hehe...funderar på att byta iaf, tror dom e lättare att byta mot nårra smalare 16"-18" än mot mina 15"
http://www.blocket.se/vi/13645601.htm?ca=18_s
Tog av dom redan för 1½ månad sen då jag köpte nya 16" med dubbfria vinterdäck..hans däck är dock halvslitna ,inga skrapmärken, borde va lättare att hitta nårra att byta med, eller va tror ni :shock: ?
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag skulle byta rakt av utan tvekan. 17" R fälgar som är felfria står ganska högt i kurs hos många grabbar. Du får garanterat bättre betalt för 17"R än för dina 15" orginal hjul.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!