Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Ställde av min T5;a för ett par veckor sedan, nu tvärvägrar den att starta. Ingen gnista.. Har tittat runt lite i forumet och hört något om Kamaxelgivaren. Kan någon vänlig själ berätta vart den sitter??

/OzzY
av *pettson*
Jimmerholt skrev:Hej.
Ställde av min T5;a för ett par veckor sedan, nu tvärvägrar den att starta. Ingen gnista.. Har tittat runt lite i forumet och hört något om Kamaxelgivaren. Kan någon vänlig själ berätta vart den sitter??

/OzzY
Du hittar fördelarlocket.. på samma sida men längre in mot torpedväggen. (på avgaskammen)finner du den.
av Jimmerholt
Tacker å bocker. Ska kolla i morgon, stackarn står ute i regnet och mörkret nu, med batteriladdaren på..
av Jimmerholt
Har fått in T5;an i garaget nu, och den har stått i ca 2 dygn å torkat upp, men fortfarande ingen gnista.. Testade å satte stroboskopet på tändkabeln från "spolen" http://hem.bredband.net/ossjim/dsc00393.html
, körde runt på startmotorn, men inte en signal från den..? Någon som vet om det fungerar att göra så överhuvudtaget?
Och, den där tändlägesgivaren/Kamaxelgivaren, hur ser den ut?
Min är en -94

HJÄÄÄLP, behöver få igång den, så jag kan sälja den.. Behöver julklappspengar ;)

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]