- mån 29 okt 2007, 19:44
läste lite här på forumet om att man kunde köpa fjärr till orkinallarmet. jag har larmet som aktiveras när man låser med nyckel, ingen glaskross eller nått sånt, tror det kallas baslarm eller nått. iallafall så hörde jag mej för på volvo, alla där sa helt olika saker, det skulle inte gå att få fjärr sa den ena, men jag tänkte att jag provar iallafall. dom hade en på hyllan så jag fick låna den. jag vred på tändningen 5 gånger snabbt fram och tillbaka, då märkte jag att lampan som varnar för kyla ( den brevid ytter tempen) tände sej., då tryckte jag på ena knappen på dosan ( den har två, lock, unlock, sitter brevid varann) det klickade till och den funkade perfekt.. i hela tre månader, sen började den krångla mer o mer, fick ibland trycka på samma knapp 10 ggr innan det hände nått. bytte batteri men det hjälpte inte. sen en dag var den helt död, på volvo säger dom att det inte är dosan som är trasig utan tror felet ligger i bilen, fick låna en till men när jag skulle koda in den så tände sej inte den röda lampan när jag vred på tändningen 5ggr. Använder jag nyckeln så funkar larmet som det ska. kan det vara mottagaren i bilen som tar emot singlalen från fjärren? den kostar runt 3000kr tror ja inte så kul att köpa om det inte är det. har ju satt på v70 handtag nu oxå så jag vill ju använda fjärr, och inte låsa upp genom bakluckan :(
tacksam fär alla förslag.
tacksam fär alla förslag.