Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Scinner
Tja! Jag får felkod 1-4-1 på A3 (Defekt givare för bromspedalläge, kortsluten till jord efter fas)
på min 850 GLT -92, är det bara att byta bromspedalsgivaren då?

Tack på förhand!
av Kena
Eller kolla kablaget...
Användarvisningsbild
av Nexus
Är det något annat (farthållare,bromsljus) som ej fungerar eftersom du får felcod på bromsljuskontakten :?: . Bara nyfiken som vanligt :roll: :roll:
av *pettson*
grammse skrev:Är det något annat (farthållare,bromsljus) som ej fungerar eftersom du får felcod på bromsljuskontakten :?: . Bara nyfiken som vanligt :roll: :roll:
Inte samma brytare.. dom du nämner styrs nere vid pedalen. Det han har problem med sitter på vacuumförstärkaren vid huvudbroms cylindern i motorutrymmet. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
grammse skrev:Är det något annat (farthållare,bromsljus) som ej fungerar eftersom du får felcod på bromsljuskontakten :?: . Bara nyfiken som vanligt :roll: :roll:
Inte samma brytare.. dom du nämner styrs nere vid pedalen. Det han har problem med sitter på vacuumförstärkaren vid huvudbroms cylindern i motorutrymmet. :wink:
Jaha nu har man gjort bort sig igen :oops: Att man aldrig kan hålla tyst (S)
av *pettson*
grammse skrev:
*pettson* skrev:
Jaha nu har man gjort bort sig igen :oops: Att man aldrig kan hålla tyst (S)
okej ?.. Nejdå.. du har lärt dej nåt nytt?.. Det är inte att göra bort sej..
Användarvisningsbild
av Nexus
Japp helt rätt. :D Tack *pettson*. Ytterligare info att spara i hjärnkontoret. :wink:
av Scinner
Men grejen e att mitt bromsljus fungerar inte heller :)
Användarvisningsbild
av #27
Scinner skrev:Men grejen e att mitt bromsljus fungerar inte heller :)
Kolla säkring 12..
Användarvisningsbild
av Nexus
kolla alla säkringar och byt annars bromsljus kontakten nere på pedalen. den är ju inte svindyr direkt :wink:

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]