Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
Tjena,är det någon här som känner till om det går att "kastbyta" rails mot en vanlig taklist utan större operationer,alltså jag har rails och vill plocka av dem och kompisen vill ha dom å jag sätter på hans list utan rails, om det nu bara är att göra så,det är min fråga till expertis på volvo landet..Jannes Grymma 855a... :-)))))
av Burken
inga problem alls!
dock har de varit snack om att tätningslisterna är restnoterade.. så ta en titt hos volvo först.. (om ni inte vill använda de gamla.. gäller pojken som ska ha rails.)
Användarvisningsbild
av firefightern
Tackar så mycket för den informationen,då är det väl bara att börja byta då,ska kolla med volvo först kanske om det finns såna där tätnings lister som du sa,OM det behöver bytas ut... vol:-)
Användarvisningsbild
av firefightern
Hördu Burken! kan du ge mig lite info om hur man går till väga,inte kan man väl bara slita loss listerna de måste väl sitta med någonting typ clips eller nått,har för mig när jag lossade railsen så satt det fast framåt och bakåt på nått vis,,så snälla släng över lite trix är du snäll..mvh Janne B (I)
av Burken
Jag har aldrig pillat bort rails.. dock ett par taklister.. dom är bara att rycka o slita.. men lite försiktigt förståss..... såhär ser de ut på en sedan:
Bild
och kombi:
Bild
sen går vi på en megabild på rails:
Bild

nu borde du iaf se hur skiten ska sitta.. fast jag inta hade några bra instruktioner
Användarvisningsbild
av firefightern
Tack Burken du är Guld. nu är det bytt å jag må säga att min 855a ser rätt mycket råare ut nu,utan det där järnvägsspåret på taket he he..tack tack vol:-)
av S.t.r.a.n.D
firefightern skrev:Tack Burken du är Guld. nu är det bytt å jag må säga att min 855a ser rätt mycket råare ut nu,utan det där järnvägsspåret på taket he he..tack tack vol:-)
Tror du att du har nån snygg bild före/efter så får vi se skillnaden med och utan järnvägsspåret??
Användarvisningsbild
av firefightern
hur lägger man med bilder här då !!!
Användarvisningsbild
av Ramon
Kika på följande tråd:
http://www.volvoland.se/phpBB2/viewtopic.php?t=1514

GLÖM EJ att bocka ur "Inaktivera HTML i det här inlägget" samt "Inaktivera BBCode i det här inlägget", för har du bock i rutorna framför dessa så funkar det inte.
Användarvisningsbild
av firefightern
Bild
Så blev det efter..men har ingen bild innan de försvann(dom är så fula med staketet på) vol:-)

Sådär, nu fick du bild... Du glömde bocka ur rutorna igen, så jag fixade det åt dig :wink:
Mvh Ramon /Moderator

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]