Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noggemannen
den är svårtstartad som f*n ibland, och ibland startar den ganska direkt. när den är extrem så får jag nöta om och om igen och den går mer och mer igång tilsl den till slut startar, när den väl är igång så går den prima, nån som har en ide vad som kan vara galet?
av noggemannen
har kollat lite mer, idag starta den inte, har försökt i 30minuter, testat rulla igång den, starthjälp elstart ja allt. och i början startar den sen tvärdör direkt, dvs går upp i 1500 var sen dör direkt. så håller den på några ggr sen händer nästan ingenting, den tänder lite sen slutar den så håller den på, ingen som har en aning vad som kan vara galet? för när den väl är igång går den ju bra ? pumpen går i ja iaf minst 5sek varje gång jag sätter på tändningen. framlyserna slocknar helt när jag lkör på starten, ska dom göra det?
av noggemannen
det finns gnista. klar och fin. ska det låta som ett högspänningskraftverk från gasspjället? det gör det när jag har tändingen på ?
Användarvisningsbild
av vbg39
Byt fördelarlock
av noggemannen
men gnistan är ju bra kan det vara fördelarlocket ändå?
av *pettson*
noggemannen skrev:det finns gnista. klar och fin. ska det låta som ett högspänningskraftverk från gasspjället? det gör det när jag har tändingen på ?
antar det surrar från tomgångsmotorn?.. Det är isåfall ett sundhetstecken.. Den fungerar..
av noggemannen
*pettson* skrev:
noggemannen skrev:det finns gnista. klar och fin. ska det låta som ett högspänningskraftverk från gasspjället? det gör det när jag har tändingen på ?
antar det surrar från tomgångsmotorn?.. Det är isåfall ett sundhetstecken.. Den fungerar..
nej från gasspjället som det låter, men fått höra att det ska göra så.
av *pettson*
noggemannen skrev:
*pettson* skrev:
nej från gasspjället som det låter, men fått höra att det ska göra så.
96 har du väl inget elektroniskt spjäll?.. Däremot har du en tomgångsmotor som alla andra och den ska surra.. den sitter ju 10cm från spjället..
av noggemannen
aha okej, då är det den som surrar då.
har testat att byta tändstift idag utan resultat, stiften var svarta och snustorra. så kanske ska testa byta bensinfilter?
av *pettson*
noggemannen skrev:aha okej, då är det den som surrar då.
har testat att byta tändstift idag utan resultat, stiften var svarta och snustorra. så kanske ska testa byta bensinfilter?
onekligen skulle den ju egentligen vara dyngsur.. men det kommer int e nåt bränsle?.. Mät bränsletrycket i fuelrailen bakom spjället..
Det kan vara så att spridarna inte öppnar.. men att pumpen går..

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]

Dumpventil?