Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag är ny på forumet men har förstått att jag kommit rätt där expertisen finns!

Jo, min fråga gäller...

Är på jakt efter en bättre begagnad svensksåld C70 Cab av modellen fram till 2005.

-Är det möjligt att bortmontera airbagen på passargerarsidan för att placera en bilstol där?

-Vad kan detta kosta hos en auktoriserad verkstad?

-Är bagageutrymmet tillräckligt stort för en barnvagn typ "Sulky"

-Vad ska man ta i beaktning som svaga punkter när man söker en begagnad C70 cab?

-Någon som har egna erfarenheter?

Tacksam för svar!

Mvh

Christian
av Psyko
Man tar INTE bort själva kudden vid en urkoppling. Man kopplar helt enkelt ur den bara.
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag är ju inte hemma på C70, men jag har kopplat ur airbag på pass sidan på både en V40 och V70 hos Volvo och det kostade ca 700.-
De anmäler även detta så att uppgifter finns för ev räddningsfordon vid en olycka, samt Volvo's databas.
Det kan ju även vara så att förste köparen utrustade bilen med nyckelurkoppling och då kostar det så klart inget förutom den lilla stund det tar att vrida på nyckeln
Ett svar på många frågor :wink:
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Psyko skrev:Man tar INTE bort själva kudden vid en urkoppling. Man kopplar helt enkelt ur den bara.
Fast jag skulle ju inte placera en liten knodd några cm från en sprängladdning(även om jag har ett papper på att den inte smäller vid kollision....).
Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]

Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]