Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Har tagit bort krängningshämmarstaget(stabilisatorstaget kärt barn har många namn) för att utesluta den,men det låter lika fast den är borta.
Vad f*n kan det vara som låter tro? Har ni haft ljudet och känner igen det så svara 8) Det låter mest på låga farter som tex vid parkering och stadskörning när man åker iväg och när bromsar in och ibland när man svänger men mest när den niger ihop/fjädrar ut.Tycker att ljudet kommer från golvtrakterna och att man kan känna lite med handen på passagerar golvet ifram.

Bara höja ljudet och höra den "sjunga"
http://media.putfile.com/Bad-sound-41
Användarvisningsbild
av Sparkz
Övre fjäderskål? Ta bort muttern och brickan längst upp på stötdämparen. (i motorrummet) Kolla in gummit där under.
av Uninium
Ok det ska jag kolla upp imorgon,tack..trodde man var tvungen att ta bort hela fjäderbenet för att kolla det.
Användarvisningsbild
av niklas gson
finns på biltema numera ser helt ok ut bytte båda i dag på min v70 98

pris 99 kronor styck.. 8) ..
av Uninium
Har inte kollat hur mina ser ut men jag har en sån ny sen tidigare...
Så nu har jag fått 2st fjäderben för 300kr,tallriken var slut(rostiga som skit iallafall) på bägge.Men frågan är ska det vara ett litet glapp mellan den som jag duttat rött och blått på?

Bild
Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]

Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]