Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peta
Har efter 6 telefonsamtal och 8 bedrövelser fått reda på att jag måste ta mig med bil, leg, reg-bevis till min volvohandlare för att få tag i min radiokod.
Batteriet hade laddat ur och jag som köpte min volvo v70 begangnad har inte koden uppskriven.
För att "hjälpa" mig med detta ska volvo ha 450 kr(!)
Vilken service...
Hur vore det om man kunde få ett rekommenderat brev istället för en hundralapp.

Jag har hittills servat min bil hos volvo till överpriser, men nu får det vara nog...
:twisted:
Användarvisningsbild
av Phantom
Har inte tidigare ägaren kvar koden, eller möjligen kommer ihåg den? Om det inte är allt för längesen du köpte bilen :???:
Om alla papper finns kvar så borde det finnas ett papper med radiokoden också.
av Kena
Då var då de som säljer Volvo i Avesta serviceminded. 2 ggr har de lämnat ut koden gratis via telefon. Det var väldigt VI som det heter i nya Volvoreklamen.
av *pettson*
Peta skrev:Har efter 6 telefonsamtal och 8 bedrövelser fått reda på att jag måste ta mig med bil, leg, reg-bevis till min volvohandlare för att få tag i min radiokod.
Batteriet hade laddat ur och jag som köpte min volvo v70 begangnad har inte koden uppskriven.
För att "hjälpa" mig med detta ska volvo ha 450 kr(!)
Vilken service...
Hur vore det om man kunde få ett rekommenderat brev istället för en hundralapp.

Jag har hittills servat min bil hos volvo till överpriser, men nu får det vara nog...
:twisted:
skobes motala tar 300kr
av C70 Cab
Fick ta med mig min gamla sterio till Bilia Malmö ang koden, dom tog uppgifterna och skickade vidare dom.
Tog det ett par timmar sedan så ringde och messade dom mig koden och allt var helt gratis!
Har ALLTID fått väldigt bra service utav personalen i butiken på Bilia Jägersro i Malmö!
Mvh J
av Robert63
Besökte Bilia i Sävedalen idag och fick koden utan att vare sig legitimera mig eller betala. Jag fick följa med bakom disken till en annan dator eftersom han inte kunde se den på burken som fanns vid disken. Otroligt billig goodwill för Bilia Sävedalen...
Användarvisningsbild
av Lilja
Du ska inte behöva betala för koden om du åker till volvo. Jag som volvoanställd kan hitta vilken radiokod som helst på volvobilar i sverige helt gratis och det kan de med.

Däremot på t.ex. mercedes vet jag av tidigare erfarenhet att det kostar för återförsäljaren att ta fram för det måste gå via tyskland.
Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]

Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]