Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jannef
Hur gör man för att få fram felkoder?
Behövs det någon special utrustning, eller sitter det någon liten ljusdiod man kollar på? Tack på förhand. Janne
Användarvisningsbild
av Ramon
Vad har du för bil och vad är det för årsmodell på den??
av jannef
855 t5 -97 .....
Dumt av mig att inte skriva det på en gång. :oops:
Mvh Janne
Användarvisningsbild
av Ramon
Hehe, gör inget... :D Din bil kan du tyvärr inte kolla felkoder på själv utan OBDII-enhet. Det är en slags "dator" kan man säga som man ansluter till ett uttag som ligger precis framför din växellåda. Det är sådana enheter verkstäderna läser felkoder från din bil med, men de kan även köpas privat, kommer tyvärr inte ihåg hemsidan därifrån dessa kan beställas....Men de kostar ungefär 2000kr inkl. Enhet kablage osv. Definitivt värt då man inte bara kan kolla felkoder med den utan bilens övriga hälsa samt att verkstäderna tar rejält betalt för att kolla felkoder....

Som du säger finns det bilar som har en enhet vid motorn med en lysande diod som man själv kan läsa av. Men det är oftast lite äldre bilar som har denna typ. Ifall jag inte minns helt fel så kom dessa OBDII enheterna kring -96, så innan var det enhet med diod som var standard.
Användarvisningsbild
av Bigfoot
Kolla in den här sajten

http://www.obd2.se/

Ha en bra kväll
Bigfoot
Användarvisningsbild
av Ramon
Ahh, den sidan var det ju... Tackar så mkt!
av jannef
Tusen tack för info. Kanske blir till att öppna plånboken då. :)
Tror nämligen att jag har fel på tempgivaren, kylfläkten vill inte gå.
Men om jag rycker itu kontakten till givaren så startar den.
Mvh Janne
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]