Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lordkulvrt
hej har en 855 årsmodell 95 med en inmobileser som krånglar dvs jag kabn inte starta bilen var på en verkstad och bad dom ta bort den men kunde inte va tnungen att ha special utrustning,, någons som vet hur man gör eller vem som kan ?? tack för svar ,, svara gärna till [email protected] ..
av Fisketorp
bara undrar, vad är en inmobileser?

Volvoverkstad kan säkert hjälpa dig om allt är i sin ordning somsagt.
men ta reda på i förväg vad dem ska ha för kalaset.

enda "billiga" jag handlat/fått på volvo hitils är oljepluggen=P

Visserligen kan det ju vara värt vad dem vill ha för att kunna köra bilen
Användarvisningsbild
av enpc
Halloj
kort beskrivning :lol: Immobilizer= Elektroniskt stöldskydd som introducerades i mitten av 1990-talet. Avsikten var att försvåra stöld genom så kallad tjuvkoppling. Skyddet innebär att en elektronisk kod skickas mellan stöldskyddets styrenhet, nyckel och motorns styrenhet. År 1998 kom en mer avancerad form med krypterad transponderkod, som gjorde det mycket svårt att avläsa och kopiera den. Men som med alla typer av skydd så finns det vägar runt :twisted: Koppla förbi eller byt ut den om den strular.
av lordkulvrt
har försökt att koppla ut den men är 7 svarta kablar och finns inga kopplings scheman segt som fan
:twisted:
Användarvisningsbild
av camaro69
Om någon vill sno en bil så googla lite och kolla på Volvoforumet. :wink:

Volvoägarna är tillräckligt korkade för att tala om hur stöldskyddet fungerar, eller? :evil:

Hjälpsamheten måste väl ha några gränser :wink:
av *pettson*
lordkulvrt skrev:har försökt att koppla ut den men är 7 svarta kablar och finns inga kopplings scheman segt som fan
:twisted:
Tyvärr tar det endast 3 minuter utan stress, att komma runt skyddet och ytterligare 9 att kasta ut hela boxen.. Men jag talar inte om här hur man gör. Man måste iallfall INTE vara raketforskare för att komma runt det hela så att säga. Fundera lite på hur ett startskydd fungerar för att förhindra att nåt händer med bilen om man inte använt kodpinnen.
Det är tyvärr så långt jag vill berätta. Vore lite annorlunda om du varit på min garageuppfart som reggad bilägare legitimerad och klar. Då hade jag tagit bort det gratis..
av lordkulvrt
synd att du bor så långt i från götet annars hadde jag kommit direkt om fanskapet hade startat dvs startat en gång på7 dagar nu och kolla med volo dom skule ha en mindre förmögnehet att ta bort den mellan 5 och tio tusen då bilen läcker olja och är allmänt skabbig så blir det nog en stor bilkross som blir dess öde
av *pettson*
lordkulvrt skrev:synd att du bor så långt i från götet annars hadde jag kommit direkt om fanskapet hade startat dvs startat en gång på7 dagar nu och kolla med volo dom skule ha en mindre förmögnehet att ta bort den mellan 5 och tio tusen då bilen läcker olja och är allmänt skabbig så blir det nog en stor bilkross som blir dess öde
Pratar vi inte om immobilizern med pinne?..
av Fisketorp
lordkulvrt skrev:synd att du bor så långt i från götet annars hadde jag kommit direkt om fanskapet hade startat dvs startat en gång på7 dagar nu och kolla med volo dom skule ha en mindre förmögnehet att ta bort den mellan 5 och tio tusen då bilen läcker olja och är allmänt skabbig så blir det nog en stor bilkross som blir dess öde
Måste väl finnas andra firmor än volvo?

Ska du krossa bilen så kan jag komma och hämta den istället, kan rent utav få en åkgräsklippare imellan som du kan åka å handla med ;)

//Martin
V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]

.nu är röret hemma så nu å[…]

ABS lampa lyser 740

Alla med ABS har ABS på alla hjulen. Dock &a[…]