Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phantom
Vet att det fanns en tidigare tråd om detta...tror jag :oops:
Iaf så undrar jag när man larmar på bilen, V70 AWD -98 (import USA), så blinkar blinkersarna till men ingen signal kommer från tutan...ska den tuta till när det larmas på ?
När jag larmar av så får jag ingen kvittens av lampor eller tuta....är det ok eller inte :?:
Har testat att larmet fungerar och det gör det utan problem.
Bältesvarningen blinkar och tutar några sekunder efter start och slutar inte även om bältet kopplas i. Är det pga amerikansk modell eller är det så på alla V70 av min modell?
Lite funderingar bara och tacksam för svar :D
Användarvisningsbild
av Funk
Jag kör en US-specad XC90 som beter sig ungefär likadant, så troligen är det lagkrav från USA.. Dessutom så låser nyare US-bilar bara upp förardörren vid första trycket på fjärren, för att öppna de övriga måste man trycka en gång till.

Larmkvittens med ljud har jag aldrig haft på någon Volvo med orginallarm..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
Min svenska V70 :D Ger ej signal från tuta vid av/pålarmning men blink signal ges vid av/pålarmning.(1 blink larm på, 2 blink larm av)
Bälter varnaren blinkar och tickar tills man tar på sig bältet.
Användarvisningsbild
av Olle.H
Likadant på min C70 USA-modell. Blinkar 1 gång vid larm på, ingen blink vid larm av. Måste trycka 2 ggr för att låsa upp passagerardörren

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]