Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lassen
Hej

Läste om ett liknande fel som jag också har. Bilen startar direkt, efter ett par km så tvärdör bilen i ca. 1- 2 sek. Instr. lampan emissions system lyser. bilen går därefter som vanligt igen. Kan upprepas nån gång till uder samma resa. Det händer inte varje gång jag kör bilen.

Hjälp! Vad är det för fel?

lassen
av *pettson*
lassen skrev:Hej

Läste om ett liknande fel som jag också har. Bilen startar direkt, efter ett par km så tvärdör bilen i ca. 1- 2 sek. Instr. lampan emissions system lyser. bilen går därefter som vanligt igen. Kan upprepas nån gång till uder samma resa. Det händer inte varje gång jag kör bilen.

Hjälp! Vad är det för fel?

lassen
alltifrån en glappande nyckel till bränslerelä eller bränslepump?
Eller för den delen glappande kabel till kamlägesgivaren?
Ett tips till kika på den TUNNA röda kabeln på batteriet. Kika så den är åtdragen som den ska. Den ställer till stort om den inte är det..
Kika på felkoder om där är några såna?
av p1800E
Hade exakt samma fel på min GLT -92. Det är kamaxelgivaren som är problemet, byt ut den så kommer det att fungera.
av *pettson*
p1800E skrev:Hade exakt samma fel på min GLT -92. Det är kamaxelgivaren som är problemet, byt ut den så kommer det att fungera.
Hur vet du att det är problemet med hans bil?..
Det finns säkert 10 andra saker jag kan nämna på en gång som gör likadant symtom.
Användarvisningsbild
av NIJO
Håller med *pettson*, jag hade liknande problem & då visade det sig att det var bränsle relät som var paj.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]