Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allihopa,
kör en v70 bi-fuel -98.

Jag har läst att en del haft problem med oxid på kontakter till komponenter i srs systemet men är det någon som stött på srs-244 tidigare? Är det trasiga höljen som ligger an mot karossen man ska leta efter eller är det någon som fått detta fel med smutsiga anslutningar? Någon som fått byta bältessträckare?

Tack på förhand
Ifall det är fler som stöter på felet tänkte jag berätta hur jag åtgärdade det. Har haft läckage från vindrutan på höger sida p.g.a. en dålig limning. Detta har medfört att saltvatten runnit utmed kablaget och in i den kontakt som höger kabelstam börjar i. Denna kontakt är röd och sitter högst upp i högra hörnet bakom handskfacket. En tunn saltavlagring fann jag då jag öppnade kontakten. Åtgärdades med CRC elektronikrengöringsspray. Nollade SRS-en med laptop och VOL-FCR. För andra med underliga elfel utmed höger sida eller belysning bak eller bakre ABS givare kan det vara värt att kolla denna kontakt eftersom dessa kablar också passerar där.

MVH
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]