Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gant
Ska inte larmet gå om nån slå sönder rutan?? en kompis fick förarrutan krossade inatt av nått pucko, men larmet gick inte igång fats bilen var larmad-han har en glt-98.
Användarvisningsbild
av Nexus
Hej GANT. Tänk på att det finns de som söker knep här för att stjäla saker ur bilar eller hela bilen!!!!
:twisted:
av Tusse
Enl mina försäkringsvillkor, så är EJ volvos originalmonterade stöldlarm godkänt? Det lär väl säga en hel del om tillförlitligheten.
Konstigt att de får ta betalt för ett larm som ej ens når upp till normerna för ett godkännade. (Det är ju i stort sett helt odugligt)
Användarvisningsbild
av Nexus
Tusse skrev:Enl mina försäkringsvillkor, så är EJ volvos originalmonterade stöldlarm godkänt? Det lär väl säga en hel del om tillförlitligheten.
Konstigt att de får ta betalt för ett larm som ej ens når upp till normerna för ett godkännade. (Det är ju i stort sett helt odugligt)
Tusse! är min ruta sönderslagen i morgon skicar jag räkningen till dig :wink:
Självklart vill man svara på frågor man kan men tänk på att det finns oärliga människor som snokar efter tips och berättar för sina vänner :evil:
av Tusse
Jag har köpt ett beggat Cagard 950S med glaskrossensor samt ultraljudsmikrofon, finns även 3-4 olika slingor för att ansluta magnetkontakter,mm. En magnetkontakt kommer omg att monteras till den nya bakvingespoilern. Samt en sluten krets till bromsljus-jorden i spoilerns inbyggda bromsljus, då går larmet så fort de rubbar vingen eller klipper kablarna;-)

Finns även en nivåstyrd kvicksilverströmbrytare som omg reagerar på så lite som 5% lutning.

Ut med Volvolarmet samt in med Cargard 950S.
av *pettson*
Tusse skrev:Jag har köpt ett beggat Cagard 950S med glaskrossensor samt ultraljudsmikrofon, finns även 3-4 olika slingor för att ansluta magnetkontakter,mm. En magnetkontakt kommer omg att monteras till den nya bakvingespoilern. Samt en sluten krets till bromsljus-jorden i spoilerns inbyggda bromsljus, då går larmet så fort de rubbar vingen eller klipper kablarna;-)

Finns även en nivåstyrd kvicksilverströmbrytare som omg reagerar på så lite som 5% lutning.

Ut med Volvolarmet samt in med Cargard 950S.
bra att uppdatera larmet.. sämre att berätta till vilket..
av Tusse
Hur menar du då? Alla vet ju ändå att Volvolarmen endast fungerar som en C-lås´öppnare. Och om jag monterar ett cargard i stället, så syns ju detta på blinkdioden. Det är väl snarare bättre för min egen del att klargöra att det sitter ett Cargard monterat i bilen. Då gäller ju även självriskreduceringen efersom larmet är Godkänt av försäkringsbolaget.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tusse skrev:Hur menar du då? Alla vet ju ändå att Volvolarmen endast fungerar som en C-lås´öppnare. Och om jag monterar ett cargard i stället, så syns ju detta på blinkdioden. Det är väl snarare bättre för min egen del att klargöra att det sitter ett Cargard monterat i bilen. Då gäller ju även självriskreduceringen efersom larmet är Godkänt av försäkringsbolaget.
Tack TUSSE :evil: - du är en stjärna på att leda tjuvarna på rätt spår :twisted:
Carguard ger jag inte mycket för. Var glad om det fungerar om du får påhälsning i bilen.
av timebandit
Om larmet inte gick av på en V70 med krossad framruta så är det nått fel på larmet.
Det är väldigt lätt att kontrollera sitt larm om det fungerar.

Framrutan = knacka hårt så skall larmet gå av.
Har man ultraljus/rörlelsesensor så har rutan nere å stick in armen å vifta = larmet går av
Nivåsensor = skaka på bilen så skall larmet gå av =)

Om nu larmet inte fungerat/fungerar så bör man nog kolla efter felkoder...
av *pettson*
Tusse skrev:Hur menar du då? Alla vet ju ändå att Volvolarmen endast fungerar som en C-lås´öppnare. Och om jag monterar ett cargard i stället, så syns ju detta på blinkdioden. Det är väl snarare bättre för min egen del att klargöra att det sitter ett Cargard monterat i bilen. Då gäller ju även självriskreduceringen efersom larmet är Godkänt av försäkringsbolaget.
Du förstår.. ibland är det bra att en potentiell tjuv inte vet vilken larmtyp som sitter i bilen. Alla larm har sina svagheter.
Genom att berätta vilken larmsort och typ du har så har du underlättat om det är nån som är intresserad.
Regelmässigt ska man faktiskt märka bilen med larmtypen. Det är nåt jag gjort på alla bilar jag monterat i. På ett ställe där man lätt ser om man kommer in RÄTT väg.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]