Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoglund_
tjenare, har en 855:a som ja tappat bort nyckeln till. finns de ngt sätt man kan komma in i bilen på utan nyckel? utan att behöva slåsönder bilen.
av *pettson*
Hoglund_ skrev:tjenare, har en 855:a som ja tappat bort nyckeln till. finns de ngt sätt man kan komma in i bilen på utan nyckel? utan att behöva slåsönder bilen.
Ja faktiskt gör det det... Det går att göra som på alla bilar genom en lång svetstråd och lirka.
Användarvisningsbild
av camaro69
Kapar tråden.

Finns det något bra sätt att koppla bort larmet och immobilizern också? :wink:

Tacksam för alla tips :wink:

:roll:
av Addekarlsson
Närmare förklaringar på hur man gör hoppas jag ni tar via pm.
Finns gott om tjuvar som sitter på forum och försöker lära sig hur man gör, och då ska inte vi bidra till deras ökade kunskaper. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av camaro69
Hoppas ni förstod ironin på mitt inlägg.

Håller med dig Adde.
Användarvisningsbild
av Nexus
Hoglund_ skrev:tjenare, har en 855:a som ja tappat bort nyckeln till. finns de ngt sätt man kan komma in i bilen på utan nyckel? utan att behöva slåsönder bilen.
ANVÄND RESERVNYCKELN!!!!! :wink:
Ev tjuvar står inte högt i kurs på detta forum :-(O)
Användarvisningsbild
av Nexus
Addekarlsson skrev:Närmare förklaringar på hur man gör hoppas jag ni tar via pm.
Finns gott om tjuvar som sitter på forum och försöker lära sig hur man gör, och då ska inte vi bidra till deras ökade kunskaper. :wink:

Mvh/ Adde
PM är ingen garanti då personen själv kan vara en tjuv :???: men bättre än att ta det här ute så alla kan läsa :!:
av Addekarlsson
Precis grammse, ska man envist dela med sig av eventuella kunskaper, så är det bättre man gör det via pm/mail, så bara mottagaren läser det. Lägger man det här på forumet, så är det öppet för vem som helst att läsa tipsen. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av uno83
På tal om nycklar, vad kan det kosta med ny nyckel + fjärrkontroll och inprogrammering till en S70 -98?
av *pettson*
Addekarlsson skrev:Närmare förklaringar på hur man gör hoppas jag ni tar via pm.

Mvh/ Adde
Har inte tänkt att berätta nogrannare. Den som behöver göra jobbet tänker själv ut HUR.
Samma många som vill veta hur man kopplar ur svarta boxen med petpinnen på 850s en enkel match. Inget jag berättar, men jag kopplar ur dom under förutsättning att man visar upp regbevis och legitimation. Så bilen är reggad på den som ska ha jobbet gjort. Annars gör jag det inte.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]