Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pomoj
Har en 850-95a som vägrade starta en dag. Böt kam+vevgivare,stift,tänddetaljer,tändspole och ett relä ovan på kylaren? Fick ingen gnista. drog den till volvo,då startade den när dom skulle prova den och dom hittade inga fel. gick bra i 6 månader, sen samma fel igen, nytt besök på verkstaden. Startade när dom skulle ta inn den, dom trodde att det var bränsle relä, och böt det. Gick i 2 veckor sen lade den av medans jag åkte(such),drog hem den på gårde vägrade starta. efter 3 dagar startade den, har inte använt den sedan dess. Någon som har något förslag? Hoppas på hjälp!
av *pettson*
pomoj skrev:Har en 850-95a som vägrade starta en dag. Böt kam+vevgivare,stift,tänddetaljer,tändspole och ett relä ovan på kylaren? Fick ingen gnista. drog den till volvo,då startade den när dom skulle prova den och dom hittade inga fel. gick bra i 6 månader, sen samma fel igen, nytt besök på verkstaden. Startade när dom skulle ta inn den, dom trodde att det var bränsle relä, och böt det. Gick i 2 veckor sen lade den av medans jag åkte(such),drog hem den på gårde vägrade starta. efter 3 dagar startade den, har inte använt den sedan dess. Någon som har något förslag? Hoppas på hjälp!
tja.. se om den går att RULLA igång?. Isåfall tar startmotorn för mycket ström och du får för låg spänning i startögonblicket. Åtgärden är att demontera denna och slipa anliggningsytan mot blocket samt då smörja upp startmotorn. Varför byttes alla sakerna? Hade du felkoder på dom? (givarna)
av pomoj
Den går inte att rulla igång när den inte startar. jag bytte delarna efter att ha talat med en på volvo, han sa att det vanliga fel. När bilen var på verkstaden hittade dom inga felkoder.
av *pettson*
pomoj skrev:Den går inte att rulla igång när den inte startar. jag bytte delarna efter att ha talat med en på volvo, han sa att det vanliga fel. När bilen var på verkstaden hittade dom inga felkoder.
hittade dom inga koder på så vanliga delar så fanns det heller inga fel på delarna. Det är nåt du kan berätta för dom. Du blev blåst på dom delarna tyvärr.
Ingen som knackat på tanken?
av Tusse
Eftersom delarna ofta är anledningen till att aktuell bilmodell stannar, så är det väl bra att byta dem i förebyggande syfte.
Se det som en framtida investering för att säkerställa driften.
av *pettson*
Tusse skrev:Eftersom delarna ofta är anledningen till att aktuell bilmodell stannar, så är det väl bra att byta dem i förebyggande syfte.
Se det som en framtida investering för att säkerställa driften.
alla delarna som är bytta är delar som ger felkod utom i mycket sällsynta fall. Allt dom behövt göra är att nolla felkoderna. Låta motorn gå på starten och se om där blev koder. Om dom är osäkra går alla givarna att se online i volvotestern under starten. Så där finns absolut ingen anledning återigen att byta nånting alls. Utom då möjligen det som felar.
Delarna är inte av modellen så dom *slits* på vanligt mekaniskt sätt. Så ingenting är vunnet med bytet inte ens för att säkerställa bilen i framtiden tyvärr.
av pomoj
delarna bytte jag själv efter tipps från en mek om vanliga fel. Knacka på tanken? Bränsle pumpen?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, börjar pumpen ge sig kan man få igång den genom att knacka på undersidan av tanken. Annars har du en ventil i änden på röret över spridarna så du kan kolla om det finns bränsletryck.
av pomoj
När jag kollade första gången fanns det bränsle tryck, men ingen gnista?
av krocken
kolla fördelare locket.. skitit? fukt? slitet?

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]