Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena. Mina taklister har börjat flagna, det ser väldigt skabbigt ut, någon som har något bra tips till och fixa dem eller kan man skruva ner/av dem, och på så sätt kunna slipa ner , o lacka om dem?

Tack på förhand. Jurgen.
Jurgen_25 skrev:Tjena. Mina taklister har börjat flagna, det ser väldigt skabbigt ut, någon som har något bra tips till och fixa dem eller kan man skruva ner/av dem, och på så sätt kunna slipa ner , o lacka om dem?

Tack på förhand. Jurgen.
Jag tog bort mina & skar längst med kanterna & försiktigt pealade/skar bort resten med ett rakblad. Tog sedan ett 1200 våtslipapper & slipade till en fin yta, sedan e det bara lacka med mattsvart färg. Blev kanon. Polaren frågade om jag hade köpt nya 8)
PS.ta det försiktigt när du tar bort dem, dom bockas väldigt lätt.DS
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Tack så mycket NIJO..! Har du nåt bra tips på hur jag plockar av dom , sitter dom i skruvar eller clips eller i nån annan slags fattning? Vill ju inte knäcka eller bräcka i onödan om de nu är så ömtåliga :D

/Jurgen.
Användarvisningsbild
av NIJO
Sitter med clips, börja bakifrån & rör dig framåt mot vindrutan.
Lycka Till Jurgen
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Okej men jag tackar så mycket..." Jag ska ta "itu" med listerna såfort de blir bättre väder, när det nu blir :) Tack så mycket för informationen NIJO!
Användarvisningsbild
av NIJO
Jurgen_25 skrev:Okej men jag tackar så mycket..." Jag ska ta "itu" med listerna såfort de blir bättre väder, när det nu blir :) Tack så mycket för informationen NIJO!
Glad att jag kunde hjälpa till :wink:
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]