Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo_850glt_
det har skett ett motorbyte på min 850 ifrån en tjugoventilare 1,9liters sugmotor till en tio ventilares 2,4 liters sugmotor..efter motorbytet har den bare startat på startgas,den har gnísta och bensin fram till insprutet(tryckte på ventilen på sidan av insprutet och där kom det bensin)men när jag skruvar upp siften så är dom snus torra?så det kommer ingen bensin in till cyllindrarna:/på en av styrboxarna står det volvo 850 20v tändspole..är det där felet ligger?
av *pettson*
volvo_850glt_ skrev:det har skett ett motorbyte på min 850 ifrån en tjugoventilare 1,9liters sugmotor till en tio ventilares 2,4 liters sugmotor..efter motorbytet har den bare startat på startgas,den har gnísta och bensin fram till insprutet(tryckte på ventilen på sidan av insprutet och där kom det bensin)men när jag skruvar upp siften så är dom snus torra?så det kommer ingen bensin in till cyllindrarna:/på en av styrboxarna står det volvo 850 20v tändspole..är det där felet ligger?
men herre jösses.. vem tryckte i en 10V maskin i en 20V bil? Byttes kabelpiskor och styrdon också?.. Annars lär det aldrig gå väl.
Det är inte ens samma insprutnings system på dom två..
Användarvisningsbild
av Lilja
*pettson* skrev:
volvo_850glt_ skrev:det har skett ett motorbyte på min 850 ifrån en tjugoventilare 1,9liters sugmotor till en tio ventilares 2,4 liters sugmotor..efter motorbytet har den bare startat på startgas,den har gnísta och bensin fram till insprutet(tryckte på ventilen på sidan av insprutet och där kom det bensin)men när jag skruvar upp siften så är dom snus torra?så det kommer ingen bensin in till cyllindrarna:/på en av styrboxarna står det volvo 850 20v tändspole..är det där felet ligger?
men herre jösses.. vem tryckte i en 10V maskin i en 20V bil? Byttes kabelpiskor och styrdon också?.. Annars lär det aldrig gå väl.
Det är inte ens samma insprutnings system på dom två..
Min gissning är italien import.

I vilket fall som helst måste alla styrdon etc vara till den motorn du har annars kommer det inte fungera.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]