Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perris
Jag har blivit erbjuden att köpa en S70-98 som gått 15 610 mil. 2,5 Turbo.
Alla servicar är gjorda, nya s o v däck. Tyvärr så är den met brun vilket inte är så snyggt tycker jag. Han som ska sälja bilen har ingen aaaning om pris säger han så om jag är intresserad skulle jag lägga ett bud....Visst kan man kolla på bilpriser etc men hur stämmer det...?

Mvh
Perris
Användarvisningsbild
av uno83
Jag betalade 55000 för en 2.5T -98 (automat dock) som gått 16200. Servicebok, fullutrustad, schyssta däck. Verkar dock ha varit ganska lågt jämfört med andra annonser man ser.
Användarvisningsbild
av Nexus
Pris tror jag han vet men vill få dig att lägga ett bud som är över hans förväntan. s70 står lägre än v70 på marknaden . runt 70000 tror jag inte är onormalt. På en bilfirma står det garanterat lägre i inbyte.

Sök lite på blocket .....

http://www.blocket.se/vi/13210274.htm?ca=12_s
av Addict
Brun är ju den snyggaste färgen!
av Nusse77
Runt 55.000:- låter väl vettigt om den ser bra ut, något lägre om den är importerad. Släng till med 50.000:- och se vad han säger.
av Tusse
Perris skrev:Jag har blivit erbjuden att köpa en S70-98 som gått 15 610 mil. 2,5 Turbo.
Alla servicar är gjorda, nya s o v däck. Tyvärr så är den met brun vilket inte är så snyggt tycker jag. Han som ska sälja bilen har ingen aaaning om pris säger han så om jag är intresserad skulle jag lägga ett bud....Visst kan man kolla på bilpriser etc men hur stämmer det...?

Mvh
Perris
Håller med dig om färgen, den ser verkligen trist ut. sedan bör man nog vara EXTRA försiktig när man köper en Turbo, de är oftast tidigare ägda av ett "gäng grabbar" som formligen kört skiten ur motorn på samtliga växlar. De är dessutom ofta isärplockade i motorn av riktiga amatörer.
Har själv sett exempel på momentdragning av toppen utfört med ett fälgkors;-)

Vad det sedan gäller priset, så bör det vid en privataffär hamna omkring 55.000:- för en fräsch 98:a med ca 15000 mil på mätaren. Personligen så skulle jag nog hellre föredra en 99:a. Då kom väl bl,a den nya motorm.
Kolla antalet ägare innan ev,köp. Samt köp helst av någon som passerat minst 35 år. Är du osäker så kosta då på en genomgående M-test. Kan bespara Dig massor av slantar. OBS! kolla för jösse namn så den EJ läcker olja under mella motorn & lådan i skarven. (Ett generalfel på modellen) Kostar omkring 10-15000:- att åtgärda hos Volvo.
Användarvisningsbild
av uno83
Tror inte att 2.5T är lika sönderkörda som T5/R. Men man vill ju alltid kolla antalet tidigare ägare.
Användarvisningsbild
av Nexus
uno83 skrev:Tror inte att 2.5T är lika sönderkörda som T5/R. Men man vill ju alltid kolla antalet tidigare ägare.
Exakt! Det är en lågtryckare vilket inte intresserar bus glada pojkar.(utom visa undantag) :wink:
Turbo = slutkörda och sönderskruvade kanske var för många år sen. men det har hänt lite sen finska vinterkriget :wink: :wink:
Dömma ut alla turbo bilar (S)
av Perris
Stort tack för fina tips. Han som säljer är 47 år och totalt okunnig vad gäller att skruva på bilen. Han har visat alla åtgärder som gjorts under bilens livstid. Han är den enda ägaren. Som jag förstår så är han inte heller någon fartfreak så den är nog inte sönderkörd. Hans ekonomi har blivit lite dålig så han avser att köpa en mindre och äldre bil. Visst vill jag få bilen så billigt som möjligt men samvetet spökar och vill inte ge honom ett allt för dåligt pris. Han finns dessutom i "bekantskapskretsen" så ni förstår säkert att det är ett litet dilemma.

Ska ta och försöka få ur honom vad han önskat så får vi se. Jag har med hjälp av Er fått en hygglig prisbild, Stort tack !!

Perris
av Tusse
Äldre farbror på 47 vårar, med en brunmetallic S70 2,5 (98:a)
En sådan bil har jag sett utannonserad på flera olika sajter. Han begärde då otroliga 105.000:- Det kanske är samma gubbe;-) det är nog därför du får dra ur honom priset. Han vill nog ha bra betalt även nu;-)

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]