Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tusse
I min S70 GLT har jag en "Storpissande" Ecc. På sommaren så rinner det ordentligt, när jag stannar bilen så ser det ut som en Tjur har stått o pissat. (Folk tittar konstigt;-) flera liter med kondensvatten. Är detta normalt?
Användarvisningsbild
av Lilja
Finns inte en chans att allt det vattnet kan vara kondens vatten. Du har nog något vattenläckage någonstans isåfall. Eller så överdriver du :wink:
av Tusse
Lilja skrev:Finns inte en chans att allt det vattnet kan vara kondens vatten. Du har nog något vattenläckage någonstans isåfall. Eller så överdriver du :wink:
Jag överdriver inte, det är ej heller vattenläckage från kylaren eller annat?
Inga vattenivåer sjunker. Dock så är ECC eftermonterad, kommer visst från en V70.
Användarvisningsbild
av Phantom
Varma dagar har vi också en rejäl pöl med kondensvatten under bilen. Trodde först att det fanns ett läckage, men det har jag inte. Så det är ju inte ovanligt att man får pölar under bilen...vilka sprider sig ganska omfattande på asfalt så det ser ut att vara mer större mängd än det i verkligheten är. Jag är iaf lugn då jag vet att det inte finns något läckage och kylan fungerar suveränt bra.
Användarvisningsbild
av Lilja
Jo men tjurpissande låter för mig som ett forsande mer än ett större droppande.
av Tusse
Lilja skrev:Jo men tjurpissande låter för mig som ett forsande mer än ett större droppande.
Det rinner ganska så rejält med pulserande stråle, samt småskvätter mot slutet. När jag sedan åker iväg så blir det långa vattenränder på ca: 10-15 meter.
Användarvisningsbild
av Lilja
Tusse skrev:
Lilja skrev:Jo men tjurpissande låter för mig som ett forsande mer än ett större droppande.
Det rinner ganska så rejält med pulserande stråle, samt småskvätter mot slutet. När jag sedan åker iväg så blir det långa vattenränder på ca: 10-15 meter.
Då är det definivt inte kondensvatten. Det låter dock väldigt konstigt om du inte har lågt kylvatten. Faktum är att jag har ingen aning om vad det isåfall skulle kunna vara.
av Tusse
Kylarevattnet sjunker ej alls. Däremot så upphör omg pissandet så fort jag stänger av ECC, Samt återkommer så fort jag sätter på densamma?
av *pettson*
Tusse skrev:Kylarevattnet sjunker ej alls. Däremot så upphör omg pissandet så fort jag stänger av ECC, Samt återkommer så fort jag sätter på densamma?
tja då kan vi ju konstatera att det är Ecc relaterat. Men det låter som oerhört mycket vatten som kommer ur din bil?..
Visst är det gott om vatten som kondenseras men vi pratar om mängden 0,5 liter på kanske en hel väldigt het sommardag som varit lite tropiskt klibbig.
Det du beskriver är att bilen häver ur sej runt litern bara du stannar och det enda jag kommer på är om det börjar bli stopp så det lagras upp och sen rinner över..
Annars är det INTE normalt.
av Addict
Har oxå vart med om detta, fast inte på min bil. Där var det en syndaflod som rann under bilen på en volvoträff. Alla hade haft ac på men ingen producerade så mycket vatten som den bilen.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]