Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktor05
Hej jag har en v70 -00 som inte alltid starta när man vrider på start ibland får man försöka 3-8 gånger med starten inan den starta den bara tänder till jag har kört felkods test men det visar inget, sen har jag precis
bytt den främre lamdasonden som jag köpt på biltema och jag har släckt motor lampan två gånger men den börja och lysa igen och sätter fel kod på den främmre lamdasoden igen
Användarvisningsbild
av #27
Har du läst av felkoderna vid volvo????
av Kena
Immoringen?
av Tusse
viktor05 skrev:Hej jag har en v70 -00 som inte alltid starta när man vrider på start ibland får man försöka 3-8 gånger med starten inan den starta den bara tänder till jag har kört felkods test men det visar inget, sen har jag precis
bytt den främre lamdasonden som jag köpt på biltema och jag har släckt motor lampan två gånger men den börja och lysa igen och sätter fel kod på den främmre lamdasoden igen
Biltemas s.k lambdasonder har en överlevnadstid på ca: 14 dgr. Om den nu överhuvutaget fungerar alls: Sätter du inte dit en lambda från Volvo eller Bosch, så kan du lika gärna sätta dit ett tändstift i hålet;-)
Användarvisningsbild
av Sparkz
En Biltemasond är inget jag skulle lita på, men motorn ska ju starta för det...
av Stenbocken
Jag har haft lika dant problem att bilen bara startade till och sen efter ett par nykel vrid så går det igen.Mitt problem satt i teningslåset en liten brika som behövs bytas utt som är till nykelspärren ,den som är runt nyklen med en vit ring kring.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]