Fisketorp skrev:Ok, låter låter ju bra för min del då=P
fast enligt vv.se så är oljeläkage något som dem ska ha koll på
"klanten" som besiktigade bilen 3dagar innan jag köpte/bytte
missade/sket i, löst batteri, oljeläkage tror det var något mer
däremot så var det inte bra med blekta reflexer samt ingen vätska till spolarna=)
hade du varit kvinna så fyller man på spolarvätska....
Bror min besiktigade sin bil 15 min innan min tjej. Dom hade samma besiktningsman. Brodern fick 2:A på att torkarfunktionen inte gick att genomföra eftersom spolarvatten saknades.. I övrigt inga anmärkningar på bilen som förresten gjorde sin första besiktning i livet.
Tjejen åkte in med vår fiat uno 89:a efter och den är i vad jag SETT bra skick. Dock hade hon inte trots att JAG tjatat på henne kollat t.ex spolarvätskan. (hon får sköta sånt själv på sin bil). Utan att tveka när det inte kom vätska FYLLDE mannen på spolarvätska.. kollade och voila det fungerade så då blev det absolut inget på pappret. Handbromsen visade sej inte ta men det gjorde inget eftersom hon säkert skulle lämna bilen för service nångång och kunde ta detta i samband med det.
Hon kom tillbaka utan poäng. så kördes bilen en månad eller två.. det blev servicedags..
NU blev jag aktiv.. framvagnsbryggan var 2 ordentliga hål i och resten var kex.. byte av framvagnsbrygga alltså. bussningarna till länkarmarna var skräp och hade släppt.. en spindelled var 3mm glapp..
Och handbromsen som sagt var obefintlig..
Nej.. nu gör jag servicen innan besiktningen så jag vet att det är toppskick..
Svensk bilbesiktning skulle kunna byta namn= Svensk inkonsekvenskontroll
bara lägga ned skiten och låta ett statligt bolag ta över utan vinstintresse.
Sen UTBILDA personalen.