- fre 13 maj 2005, 00:09
#8566
Hej, jag är en nybliven Volvo ägare till en Volvo 855 2.0T (Italian T5 "R")
Efter 100 mil, och en natt i garaget startar jag bilen och lampan som indikerar elektronik fel i motorn börjar lysa, och tomgången dansar en stund för att sedan lägga sig på den vanliga varvtalet igen..
Va e felet. Hörde rykten om att jag ska hoppas att felet ligger i o-ringarna mella insprutet? och inte lamdasonden.. :roll:
Men nu till själva frågan.
Ska jag försöka byta o-ringarna själv, eller ska jag lätta på den lätta plånboken?
Är inte rädd för att skruva, men lokaliseringen av stället där problemet ligger är betydligt svårare än i min gamla Jeep Gc.
Tempmätaren håller sig stabil, och bilen går hur fint som helst när varvmätaren har slutat dansa.
Hoppas ni där ute kan hjälpa mig :roll:
Efter 100 mil, och en natt i garaget startar jag bilen och lampan som indikerar elektronik fel i motorn börjar lysa, och tomgången dansar en stund för att sedan lägga sig på den vanliga varvtalet igen..
Va e felet. Hörde rykten om att jag ska hoppas att felet ligger i o-ringarna mella insprutet? och inte lamdasonden.. :roll:
Men nu till själva frågan.
Ska jag försöka byta o-ringarna själv, eller ska jag lätta på den lätta plånboken?


Tempmätaren håller sig stabil, och bilen går hur fint som helst när varvmätaren har slutat dansa.
Hoppas ni där ute kan hjälpa mig :roll:
Volvo 855 t5 "r"