- ons 05 sep 2007, 12:20
Härom dagen hände det som har hänt för några månader sedan; jag har kört en kort sträcka, stannat för att handla, när jag sen ska åka igen händer följande:
- Jag vrider om nyckeln, motorn startar men dör inom ett par sekunder
- Samma sak händer tre ggr
- På fjärde försöket drar bara startmotorn, själva motorn är som död
- Jag väntar några minuter... Sen startade den som den skulle
Den rullade fina fanken resten av dagen. Det här är ett problem som dyker upp ibland, alltså inte särskilt ofta.
Sist det hände blev jag stående i ett parkeringshus. Fick bogsera till verkstad, där den vid ankomst naturligtvis gick igång. Lämnade dock in den. Verkstaden hittade inget mer än att batteriet var dåligt, så de bytte det och så funkade den igen.
Men nu är det alltså samma problem. Och eftersom startmotorn drar runt som den ska kan det väl inte vara batteriet?
Jag är rudis på motorer så jag behöver alla tips jag kan få. Jag känner att jag behöver ha litet i bakfickan då jag talar med verkstaden.
Tack på förhand.
- Jag vrider om nyckeln, motorn startar men dör inom ett par sekunder
- Samma sak händer tre ggr
- På fjärde försöket drar bara startmotorn, själva motorn är som död
- Jag väntar några minuter... Sen startade den som den skulle
Den rullade fina fanken resten av dagen. Det här är ett problem som dyker upp ibland, alltså inte särskilt ofta.
Sist det hände blev jag stående i ett parkeringshus. Fick bogsera till verkstad, där den vid ankomst naturligtvis gick igång. Lämnade dock in den. Verkstaden hittade inget mer än att batteriet var dåligt, så de bytte det och så funkade den igen.
Men nu är det alltså samma problem. Och eftersom startmotorn drar runt som den ska kan det väl inte vara batteriet?
Jag är rudis på motorer så jag behöver alla tips jag kan få. Jag känner att jag behöver ha litet i bakfickan då jag talar med verkstaden.
Tack på förhand.