Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ludds
Behöver hjälp med ett underligt ljud, helt plötsligt för ett par dagar sen började de komma ett skrapande ljud från höger fram, samma ljud ju högre fart man har osv, ljudet lixom skrapar, som en plåt mot något, nu när jag nyss var och hissade upp bilen började även ABS /tracks lampan lysa på vägen, aldrig hänt förr... 850 t5-94 sedan. Har kollat så alla bultar osv sitter fast, klämt och känt så gott jag kan, vänder mig därför till er...

mvh L
av *pettson*
ludds skrev:Behöver hjälp med ett underligt ljud, helt plötsligt för ett par dagar sen började de komma ett skrapande ljud från höger fram, samma ljud ju högre fart man har osv, ljudet lixom skrapar, som en plåt mot något, nu när jag nyss var och hissade upp bilen började även ABS /tracks lampan lysa på vägen, aldrig hänt förr... 850 t5-94 sedan. Har kollat så alla bultar osv sitter fast, klämt och känt så gott jag kan, vänder mig därför till er...

mvh L
kan tänkas en tandring har gett upp på din drivknut? Därav att lampan nu tänds om ABS systemet?
av ludds
Jag har hittat de skrapande ljudet, de var bromskölden som gått sönder, låg mot skivan om man säger.. Så får bli en ny sådan, dessvärre har jag fortfarande problem med ABS/track till och från...
??

mvh
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]