- mån 27 aug 2007, 20:47
#127745
Hej alla volvo ägare
Är ny på det här forumet, men jag har haft detta forum under uppsikt under en längre tid och har fått mycket hjälp.
Det verkar finnas mycket kunnigt folk på detta forum så jag hoppas någon kanske kan hjälpa mig med mitt lilla problem.
Det är så att det variabla insuget som sitter på min GLT -92 inte fungerar som det ska. Det är så att magnetventilen som ska varierar hur mycket vacuum som används för att vrida spjällena i insuget inte verkar fungera, för när man startar motorn så släpper den inte igenom något vacuum. Men precis när man stänger av bilen så får man vacuum en kort stund.
Mätte då upp hur mycket spänning som leverades till magnetventilen.
Det far ungefär 14,8 volt till magnet ventilen och när man varvar upp bilen så sjunker spänningen till 14,1 volt
Så min fråga är ska det verkligen vara nästan 15 volt till magnet ventilen, kan ju inte vara rätt. Och vad kan det då vara som orsakar den i så fall höga spänningen?
Tacksam för svar
Är ny på det här forumet, men jag har haft detta forum under uppsikt under en längre tid och har fått mycket hjälp.
Det verkar finnas mycket kunnigt folk på detta forum så jag hoppas någon kanske kan hjälpa mig med mitt lilla problem.
Det är så att det variabla insuget som sitter på min GLT -92 inte fungerar som det ska. Det är så att magnetventilen som ska varierar hur mycket vacuum som används för att vrida spjällena i insuget inte verkar fungera, för när man startar motorn så släpper den inte igenom något vacuum. Men precis när man stänger av bilen så får man vacuum en kort stund.
Mätte då upp hur mycket spänning som leverades till magnetventilen.
Det far ungefär 14,8 volt till magnet ventilen och när man varvar upp bilen så sjunker spänningen till 14,1 volt
Så min fråga är ska det verkligen vara nästan 15 volt till magnet ventilen, kan ju inte vara rätt. Och vad kan det då vara som orsakar den i så fall höga spänningen?
Tacksam för svar