Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snick
Hejsan har ett kanske udda problem! När jag kör bilen ca 2mil så den hinner bli varm, stänger av den en kort stund, ska starta igen så tänder den till och sen är det precis så att den surar ner sig o lägger av sen får man vänta typ 10 min innan bilen startar,Och då helt plötsligt går den hur bra som helst ! Pratade med volvo, de föreslog att jag skulle byta givaren som känner av kall-varm motor .vilket jag har gjort! Är det någon här i församlingen som har en susning om vad det kan vara eller var man kan börja felsökning ! Tacksam för svar Trevlig helg/peter
av *pettson*
snick skrev:Hejsan har ett kanske udda problem! När jag kör bilen ca 2mil så den hinner bli varm, stänger av den en kort stund, ska starta igen så tänder den till och sen är det precis så att den surar ner sig o lägger av sen får man vänta typ 10 min innan bilen startar,Och då helt plötsligt går den hur bra som helst ! Pratade med volvo, de föreslog att jag skulle byta givaren som känner av kall-varm motor .vilket jag har gjort! Är det någon här i församlingen som har en susning om vad det kan vara eller var man kan börja felsökning ! Tacksam för svar Trevlig helg/peter
ja första tipset jag kan se att jag kan ge är.. berätta gärna vilken motormodell du har?.. och vilken bil och årsmodell?
av snick
Ajajaj Jag har en 850 -94 2,5 litersmotorn med 140 hästar kan inte beteckningen i huvudet ! Ska kolla det så fort den kommer hem! /Peter
av *pettson*
snick skrev:Ajajaj Jag har en 850 -94 2,5 litersmotorn med 140 hästar kan inte beteckningen i huvudet ! Ska kolla det så fort den kommer hem! /Peter

B5252S är det då du har.. Har du kontrollerat om där är några felkoder?
av snick
Nej ! hur kollar jag felkoder ???? Tacksam
av snick
Jag tackar , det var en j-a massa siffror o kolla,Det visste jag inte att man kunde kolla så här ! Bara volvo eller?
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]