Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henke850
Hej

Jag irriterar mig på att belysningen i ena sätesvärmarknappen slutat fungera. Den röda lilla lampan fungerar men inte det vita runtomkring. Kan man öppna själva reglaget på något vis?

Bild
Användarvisningsbild
av ketto
Om du drar ur kontakten till den så sitter de lampa där bak me bajonettfattning, är vit!
Användarvisningsbild
av Henke850
Okay, bara slita ur då :) Jag trodde hela klossen var nån helgjuten historia. tack för svaret!
Användarvisningsbild
av Nexus
bli inte chockad av priset på lampan bara .ca 55:- för en liten sketen lampa :!:
Användarvisningsbild
av villon
50-55:- stämmer bra, fattar inte hur volvo kan ta det för en liten sketen lampa,, har själv flera som inte lyser..
av *pettson*
villon skrev:50-55:- stämmer bra, fattar inte hur volvo kan ta det för en liten sketen lampa,, har själv flera som inte lyser..
om det är vanligt med lampor som inte lyser så.. inte är det undra på att dom är dyra? Det är en lukrativ bransch att köpa lampor för 4öre stycket (större parti) för att sälja för 55kr/st.. För dom går ju åt..?
Användarvisningsbild
av villon
*pettson* skrev:
villon skrev:50-55:- stämmer bra, fattar inte hur volvo kan ta det för en liten sketen lampa,, har själv flera som inte lyser..
om det är vanligt med lampor som inte lyser så.. inte är det undra på att dom är dyra? Det är en lukrativ bransch att köpa lampor för 4öre stycket (större parti) för att sälja för 55kr/st.. För dom går ju åt..?
kan inte tänka mig att dom går åt när dom är så dyra? ingen som vet billiga lampor istället för volvos?
Användarvisningsbild
av Loner
När jag åkte runt i 850 så köpte jag lampor på Elfa.se, men dom kanske itne ha några som passar längre?

/L
Användarvisningsbild
av villon
Loner skrev:När jag åkte runt i 850 så köpte jag lampor på Elfa.se, men dom kanske itne ha några som passar längre?

/L
du vet inte vad dom hette? eller artikelnummer?
Användarvisningsbild
av apersson850
Se till att släcka ljuset på dagen! Åtminstone på min 850 slocknar nästan all innerbelysning när man vrider ljusreglaget till släckt. Halvljuset lyser ju ändå, så det spelar ingen roll utanpå.
Men inuti spelar det roll. Min bil är snart 14 år, med 36500 mil på mätaren. Ännu har jag inte bytt någon lampa i instrumenten, mer än de som lyser i just halvljusomkopplaren, för den lyser ju alltid.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]