Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pevalge
Centrallåset på min 850 glt -93 har lagt av det är bara tankluckan och förar dörren som går i lås är det nån som har nå bra tips på var man kan börja felsöka
Användarvisningsbild
av Nexus
pevalge skrev:Centrallåset på min 850 glt -93 har lagt av det är bara tankluckan och förar dörren som går i lås är det nån som har nå bra tips på var man kan börja felsöka
tror det sitter en svitch i förar dörren som styr de andra dörrarna låsa eller öppna. eller så har jag fel men nu kanske någon annan hakar på då jag förmodlingen har fel så någon kan rätta till det hela :D
Användarvisningsbild
av Sparkz
Om tankluckan funkar måste ju signalen ta sig från förardörren och dit iaf. Tre trasiga lås låter inte så troligt ändå... skumt.
Gul och gul-brun från relät förgrenar sig i härvan och går parallellt ut till alla motorer.
av pevalge
jag har haft upp förar dörren men jag såg inget där som det såg ut att vara nå fel på men jag kanske har misat nå jag får kolla igen.

Var nånstans sitter reläna?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Relät sitter ovanför pedalerna, märkt 205-206. 87 och 88 är ovan nämnda gul och gul-brun. Något bakom reläna sitter det tre stora kontaktstycken, kablarna passerar det i mitten på pos. 19 och 20.

Kopplingsschema här: http://volvo.techno.org.pl/wiring-diagrams.html . -93 finns inte, och -94 är lite dålig kvalitet på så kör med -95, det borde stämma det med.
av pevalge
Har fortfarande inte fått igång centrallåset är det nån som har några andra tips
av life_fotboll
Inte så mkt till tips men på min 850 så var det samma fel, dock alla var kass. Jag öppnade själva boxen som motorn sitter i och det visade sig att alla motorer i var och en var brända. Har hört att det kan vara relät som kan hänga sig. Skulle det vara nåt annat fel så skulle inte så många gå isönder samtidigt. Det jag gjorde var att köpa universal-centrallåset för 4-dörrars på biltema. Där följde med relä, kablar, motorer m.m. kostade 500 spänn. Ska man köpa bara motorerna till de fyra dörrarna på Volvo skulle det kosta typ 13000 kr. Så mitt tips, öppna en box som du vet inte funkar och se om motorn är bränd, gör så på alla som inte funkar.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]