Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Scinner
Tja, har en 850 GLT -92 som stannar ibland och då kan jag inte starta den igen på ca 2 min.
Startmotorn snurrar bara men bilen hoppar inte igång.
Någon vänlig själ som har förslag på vad det kan vara?

Tack på förhand!
av *pettson*
Scinner skrev:Tja, har en 850 GLT -92 som stannar ibland och då kan jag inte starta den igen på ca 2 min.
Startmotorn snurrar bara men bilen hoppar inte igång.
Någon vänlig själ som har förslag på vad det kan vara?

Tack på förhand!
Tja ett tips är att kika på bränslereläet. Det har troligen spruckit i lödningarna. Då brukar det bli som du säger..
Så ur med det och öppna.. löd och kör felfritt igen..
av Scinner
Tack ska kolla det med en gång.

Tack för hjälpen :)
av Bred
tala om hur de gick för dig =)
av Frigge
Pumprelä är väldigt troligt på din bil men det kan oxå vara kamaxelgivaren, är locket till den gjort i plast är det en gammal modell.
av Scinner
Är för tillfället i Forsmark o jobbar men lovar att skriva o berätta när jag har kollat bilen.
Användarvisningsbild
av Carina
Svärfar hade en sån resa med sin 94:a
Han bytte nog ALLT...utan bränslepumpen.....där var felet.
Lycka till!
av Scinner
Någon som vet vad ett bränslerelä kostar och var jag kan köpa de? Tänkte om det är billigt så jag slipper löda om det gamla.
av *pettson*
Scinner skrev:Någon som vet vad ett bränslerelä kostar och var jag kan köpa de? Tänkte om det är billigt så jag slipper löda om det gamla.
Dyrt är det inte.. bara runt 500 på volvo men å andra sidan så byta reläet för 500 spänn.. om det inte är felet?
Menar det kostar dej max 20 min jobb med att ta ur reläet.. öppna det och syna det. Det syns TYDLIGT vart det är sprucket (om det är det), sen löda det och stoppa tillbaka det.
av Scinner
Dyrt är det inte.. bara runt 500 på volvo men å andra sidan så byta reläet för 500 spänn.. om det inte är felet?
Menar det kostar dej max 20 min jobb med att ta ur reläet.. öppna det och syna det. Det syns TYDLIGT vart det är sprucket (om det är det), sen löda det och stoppa tillbaka det.

Hej pettson!

Har kollat relät nu men det fanns inga kallödningar eller sprickor.
Har du några andra förslag på vad det skulle kunna vara?
Kamaxelgivaren var det någon som sa?
Skulle det kunna vara de?

MVH Micke
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]