- fre 03 aug 2007, 21:50
Vet inte om detta är rätta kategorin för frågan, men tippar på nån händig moderator flyttar den till rätt :lol:
Min polare är glad som ett barn, har är 34 år och har precis köpt sig en tyskimporterad C70 från -01.
Den är fräsch invändigt, men ser något sliten ut utvändigt.
Bilen har gått lite drygt 10.000 mil, och redan där ringer en klocka för mig.
Sen har de av någon anledning bytt ut instrumentbrädan i bilen, p.g.a. att förra ägaren i Tyskland hade haft ett inbrott i bilen sa säljaren :roll:
Servicebok finns säger han, men på tyska och han förstår inget av det...
Har inte själv sett den ännu.
OK, min polare är en aning naiv som ni förstår.
Huven har en himla massa stenskott och ser ut att ha rullat kanske 20.000 mil, men min polare säger bestämt att bilen bara rullat 10.000.
Killen som sålde bilen, är från Jugoslavien och tar hem bilar direkt och reggar och säljer via blocket.se
Det är en T5.a med helskinn och stora ljudpaketet, elstolar och massa lull lull. RTI.n fick han med i en påse då de bytt ut instrumentbrädans om sagt utan att fått rätt eller nåt jag vet inte.
3 dagar efter köpet fick han byta LMM på bilen då den va dålig sa de på BSR när han trimmade den till steg 2.
Dock har de inte sagt nåt till honom om han blivit blåst eller ej.
Min gode vän betalade 104.000:- för bilen...
I en annan kategori har jag läst att någon eller några på detta forum kan hjälpa till och kolla upp bilen mer ingående med chassinumret, kolla besiktning m.m. från Tyskland om hur långt den gått m.m.
Jag tror min gode vän har blivit fetblåst på affären.
Kan mycket väl ha fel och hoppas ju det, men skriv gärna vad NI tror och om någon vill hjälpa mig kolla upp bilen med chassinumret, skicka mig ett PM.
Jättetacksam för alla svar...
Min polare är glad som ett barn, har är 34 år och har precis köpt sig en tyskimporterad C70 från -01.
Den är fräsch invändigt, men ser något sliten ut utvändigt.
Bilen har gått lite drygt 10.000 mil, och redan där ringer en klocka för mig.
Sen har de av någon anledning bytt ut instrumentbrädan i bilen, p.g.a. att förra ägaren i Tyskland hade haft ett inbrott i bilen sa säljaren :roll:
Servicebok finns säger han, men på tyska och han förstår inget av det...
Har inte själv sett den ännu.
OK, min polare är en aning naiv som ni förstår.
Huven har en himla massa stenskott och ser ut att ha rullat kanske 20.000 mil, men min polare säger bestämt att bilen bara rullat 10.000.
Killen som sålde bilen, är från Jugoslavien och tar hem bilar direkt och reggar och säljer via blocket.se
Det är en T5.a med helskinn och stora ljudpaketet, elstolar och massa lull lull. RTI.n fick han med i en påse då de bytt ut instrumentbrädans om sagt utan att fått rätt eller nåt jag vet inte.
3 dagar efter köpet fick han byta LMM på bilen då den va dålig sa de på BSR när han trimmade den till steg 2.
Dock har de inte sagt nåt till honom om han blivit blåst eller ej.
Min gode vän betalade 104.000:- för bilen...
I en annan kategori har jag läst att någon eller några på detta forum kan hjälpa till och kolla upp bilen mer ingående med chassinumret, kolla besiktning m.m. från Tyskland om hur långt den gått m.m.
Jag tror min gode vän har blivit fetblåst på affären.
Kan mycket väl ha fel och hoppas ju det, men skriv gärna vad NI tror och om någon vill hjälpa mig kolla upp bilen med chassinumret, skicka mig ett PM.
Jättetacksam för alla svar...
Senast redigerad av 1 VolvoBengan, redigerad totalt 0 gånger.
V60 D5 AWD R - 2014
V40 CC D4 Summum - 2013 *återköpt*
V60 D3 - 2011 *såld*
C30 2,0D - 2009 *såld*
S60 2,5T - 2004 *såld*
S60 2,4T - 2002 *såld*
S40 1,8i - 2001 *såld*
850 GLT - 1997 *såld*
V40 CC D4 Summum - 2013 *återköpt*
V60 D3 - 2011 *såld*
C30 2,0D - 2009 *såld*
S60 2,5T - 2004 *såld*