Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag undrar om någon har liknade prob och kan tippsa mig?
Det är så att jag har svårt att starta bilen, och detta händer inte alla gånger. motorn tänder och går igång men dör sedan direkt och detta är himla iriterande.
Man kan behöva göra ca 20 starter och detta varierar också innan den sedan funkar och hålls i gång.

/Heke
av maf
Hej

Kan vara startspärren. Har du möjlighet att prova med en annan nyckel (reservnyckeln) för att utesluta så att det inte är dåliga batterier/trasig sändare?

/Magnus
av heke66
Hej Magnus! tack för tipset. Skall testa med det.
/heke66
av heke66
Tyvärr Magnus hjälpte inte det med ditt tipps :( jag har haft den på Volvo verkstan och där bytte dom fördelarlock + rotorn kosta mig 1300 kr fast samma problem med bilen som beskrev här innan. Nu är jag förbannad, arg, besviken, hur är det med jobb och kostnader? menar har jag något rättighet att få den fiksad i samma Volvo verkstad. eller HJÄLP mig någon här med bra tipps. :shock:
Senast redigerad av 1 heke66, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du får ju åka tillbaka och tala om att det inte blev bra!
Det är svårt med den här typen av fel som bara händer ibland. Naturligtvis startar den klockrent på verkstaden... Då får man prova med något och låta kunden köra några dagar. Man kan ju byta allt som skulle kunna ha med saken att göra, men då har man nog bytt en hel del i onödan.

Iofs tror jag inte att dom skulle byta lock om det såg bra ut, om det inte var det nu så har det nog besparat dig framtida problem. Har det suttit där sen -98 kan jag tänka mig att det inte var så snyggt.

Nästa sak jag kommer att tänka på är relät till bränslepumpen, det har börjat komma på 850 med, vanligt på 740 annars.
av heke66
Hej! Nu har jag hittat felet. Jag var en ny sväng till Volvo verkstan, och det visade sig att det är något fel på nyckel eller startspärren som läser av nyckel. Nu är känns det bättre äntligen :) så är det med alla dess mickrochips felkoden var oskändnyckel.

Tack för visat intresse

/Heke
av maf
heke66 skrev:Hej! Nu har jag hittat felet. Jag var en ny sväng till Volvo verkstan, och det visade sig att det är något fel på nyckel eller startspärren som läser av nyckel. Nu är känns det bättre äntligen :) så är det med alla dess mickrochips felkoden var oskändnyckel.

Tack för visat intresse

/Heke
Hmm.. Nyckeln kan det ju inte ha varit. Det var det första du provade... Tänk att ibland kan en datortekniker utan minsta bilkunskaper (jag) mer om bilar än en mek... :-@
av heke66
Vad skall man säga bara hålla med dig du e en snille :idea: :D

/Heke
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]