Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sambokka
Har ett stort problem med min bil. Den har börjat att gå ojämt på tomgång, ochibland går den jämt. Och senare när jag kör så tappar den laddtrycket. Men sen går den bra. Har igen aning om vad det kan vara. Den blev bara så här på en dag. Har kollat vakum slangar och kontakter men allt verkar vara i sin ordning.
Och sen gick bilen hur bra som helst i ca 2 månader. Och sen blev den så igen. Men det blir när man kör. Det är som att turbon slutar att ladda. Det blir ingen ork i den.
Har kollat på LMM rycket lite i kontakten och det verkar som om problemet sitter där. Men det är bara en gissning.
Någon som har en aning om vad det kan vara.

Det är en V70 R awd -98
Användarvisningsbild
av Nexus
Sambokka skrev:Har ett stort problem med min bil. Den har börjat att gå ojämt på tomgång, ochibland går den jämt. Och senare när jag kör så tappar den laddtrycket. Men sen går den bra. Har igen aning om vad det kan vara. Den blev bara så här på en dag. Har kollat vakum slangar och kontakter men allt verkar vara i sin ordning.
Och sen gick bilen hur bra som helst i ca 2 månader. Och sen blev den så igen. Men det blir när man kör. Det är som att turbon slutar att ladda. Det blir ingen ork i den.
Har kollat på LMM rycket lite i kontakten och det verkar som om problemet sitter där. Men det är bara en gissning.
Någon som har en aning om vad det kan vara.

Det är en V70 R awd -98
När min LMM var defekt kändes det som turbon ej fungera alls. gick som en 140 hk ungefär. Det kom och gick men sen var det bara byte som återstod :(
av Sambokka
Tackar för rådet. antog oxå att den snart ger upp. Det ä ju lite störande att man inte kan använda alla hästar.
Tack fär tipset.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]