Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av opuz
Jag undrar om någon har ett tips på hur man kan få ner soppa förbrukningen på en volvo 850 glt automat............. 1.5 liter e lite mycket :P
Har hört att sport luftfiltet skulle kunna sänka bensin förbrukningen men har ej fått det bekräftat.
av Stenövägen29
Antingen kör du som en buse, eller så har du en motor som är mer eller mindre slut. Luftfiltret lär inte göra mer än marginell skillnad.
av opuz
bilen har gått 8500 mil så tror inte det :P
Användarvisningsbild
av Lilja
Då är det väl alternativ ett då :wink:

Går bilen bra annars då?
av opuz
jo den går jätte bra. ända e att den sörplar soppa som ett svin även om man kör så snällt som bara går
Användarvisningsbild
av igelkottar
Är allt servat och optimalt inställt när det gäller
tändning och bränsle?
av Frigge
igelkottar skrev:Är allt servat och optimalt inställt när det gäller
tändning och bränsle?
Finns inga inställningar för Tändning o bränsle på den bilen.
av fotograf
Jag har en likadan men dock med 15000 mil på mätaren och min får man verkligen tänka efter när man kör. Hissar du över 120 så får du räkna med bortåt litern MEN kör du i stan då förstår jag dig, även min drar en del då. Det känns på den korta tiden jag har ägt min som om bilen mest är lämpad för landsväg(om man nu inte vill bli ruinerad)!

Mitt tips:

* Undvik o köra i stan - speciellt köer!
* Mjuk körning - så mjuk att du får dra på dig pyamas!
* Hålla hastigheten 90-100 och släpp upp pellen så fjärde växeln hoppar i!

*plopp*
Användarvisningsbild
av 232Divers
inget ovanligt att den tar 1,5 milen ..
körde 80 mil förra veckan o landsväg låg den på 0.85-0.86 då man höll mellan 100-110.. men direkt man gasar up till 120-130 så börja den o ligga kring 0.95.. i stan tar den 1.40-1.43 typisk volov motorer.. de är törstiga =)

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]