Bred skrev:Aha, ursäkta att jag hoppar in här men har en liten fråga till *pettson*.
Sitter själv me en 850 GLT från 92. Förmodar att jag också har trängre oljekanaler i min då. Det jag då börjar fundera på är om man ska ha en tunnare olja i 850:s från 92,93 och 94. Va tror du?
Nej du ska inte har tunnare olja i bilen. Bilen har gått en del mil och behöver faktiskt standard eller tjockare olja. Dom flesta som tickar slutar ticka när bilen blir ljummen/ varm.
Att oljetillverkarna inte ens tänker då dom tar fram listorna på oljor har jag förstått till fullo.
Bilar blir äldre.. pumpar mera slitna och det mesta blir mera slitet. OCH man rekommenderar endast tunnare olja..
Nej kör med en 5w40 eller en 10w40 i bilen så har den många mil kvar.
För er som tänker på byte av tryckare så rekommenderar jag att inte bli lurade på volvo bland annat..
Man säljer tryckarna styckvis.. Problemet är att tryckarna finns att köpa i en service sats... Och då blir det ungefär halva prisetnåt bra att känna till..
Den heter 270866 Till 20 ventilare.
Den heter 272281 Till 10 ventilare.