Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zpyke
Hej

Har en 855 -94 och idag va ja o min bror ute o körde cross och drog släpet, när vi åkte hem så efter ca 500m ja precis kört iväg hör man alltid ett skap ljud, ja på pekade det till min bror o han sa att ja ett "grod ljudet", Ja sa jag, typ det!?!? Ja hör det varje gång bilen startas o kört ca 500m, vad är det för ljud man hör...? Ja det hade ja i min 850 med sa han, samma ljud och han på stod att det finns i alla 850??

Är det någon spjäll som stänger??

Hör även i början när man starter bilen o kör iväg ett vinade ljud som om det är en el liten el motor som snurrar fort och sen lägger av efter ett kort tag körning..??

Är bara nyfiken om någon kan ge mig ett svar på va det kan vara..

Mvh Nyfiken kille
Användarvisningsbild
av #27
De jag tror att du och din bror hör är att ABS:en som gör en självtest.
av marcusjj
#27 skrev:De jag tror att du och din bror hör är att ABS:en som gör en självtest.
Japp, det är det. Det görs alltid vid 30km/h efter man startad den
av Zpyke
marcusjj skrev:
#27 skrev:De jag tror att du och din bror hör är att ABS:en som gör en självtest.
Japp, det är det. Det görs alltid vid 30km/h efter man startad den
OK, ja så det är inget att vara orolig för alltså.. Har fler volvo bilar den självtesten av ABS systemet? Ja nu kan ja verkligen sluta tänka på det ljudet i så fall.

Mvh peter
Användarvisningsbild
av 232Divers
min låter exakt som du förklarar.. nu vet man iaf vad det ljuset är för nå! har alltid misstänkt att det kunde vara nån taskig bussning =)

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]