Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av di98svpa
Hämtade ut min V70 igår och hör ett surrande vibrerande lågt ljud framifrån mot framrutan till som uppträder och ökar med gaspådrag. Förutom att motorn naturligtvis låter mer när man gasar :wink:

Någon som varit med om detta? Ruskigt irriterande eftersom bilen i övrigt e så extremt tyst.

/Patrik
av marcusjj
Har likadant på min 855 SE -94. Ingen aning om vad det är men skulle gärna veta vad det är som orsakar detta :) en kompis till mig trodde det var grenröret som "pös" eller vad man ska säga. Men detta var nog mest en gissning.
av di98svpa
marcusjj skrev:Har likadant på min 855 SE -94. Ingen aning om vad det är men skulle gärna veta vad det är som orsakar detta :) en kompis till mig trodde det var grenröret som "pös" eller vad man ska säga. Men detta var nog mest en gissning.

Ska lämna in den på måndag, bilen ju sprillans ny så dem får allt ta reda på vad det är!
av marcusjj
Gör du så :)

Skriv gärna vad det var för fel på den sen.
Användarvisningsbild
av uno83
Fast det är nog lite fel forumdel :)
av marcusjj
uno83 skrev:Fast det är nog lite fel forumdel :)
Är det väll inte? han pratar ju om sin v70?
Användarvisningsbild
av Nexus
marcusjj skrev:
uno83 skrev:Fast det är nog lite fel forumdel :)
Är det väll inte? han pratar ju om sin v70?
Bilen är sprillans ny :!: :!: Vad UNO 93 menar är att han ska vara i forumet års 00-07 för v70N eller kanske t o m för v70N -08????
av marcusjj
Oj, det missade jag att han skrev. Då förstår jag vad ni menar med att den ligger i fel forumsdel.

Någon som vet vad det kan vara som orsakar der surrande ljudet på min 855 SE -94? Det är precis som di98svpa beskriver det.
av di98svpa
Sorry, postade precis som ni säger i fel forum!

I forumet för 00-07 finns redan en tråd med exakt mitt ärende. Det är vibrationer mellan växelvajrarna och det var även detta som Volvo berättade för mig när jag lämnade in bilen i morse.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]