Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ralsbo
Mitt första inlägg i detta forum. Hoppas att det finns många duktiga Volvomänniskor här.
Jag har ett mystiskt problem med min 850-96.
Varje gång jag svänger hårt höger (nästan fullt rattutslag) så börjar ABS:en jobba, den kan hålla på och surra flera sekunder efter svängen. Jag har kollat om det är några kablar som ligger i kläm eller på annat sätt påverkas just vid högersväng, men inte hittat något.
Några tips någon??
av Frigge
Kolla kuggkransen som sitter på drivaxeln/axlarna fram.
Skulle någon av dom vara skadad så uppstår detta fenomen.
av ralsbo
Tackar så mycket!
Visste väl att det finns kunnigt folk på forumet som svarar snabbt.
Ska gå ut och skruva isär och kolla kuggkransarna.
Tack för snabbt svar.
av sniff_25
tycker nog jag känner igen det...
på min bil har jag heller inte kommit på varför det gör som följande. svänger jag höger, nästan fullt ut o bromsar så slår det i bromsarna eller rättare sagt känns som absén eller nått den bromsarna i intervall....
nån som vet kanske?
av Kena
Känner igen symptomen jag med, men behöver bara svänga litegrann. Pulserar typ varje hjulvarv och bara när man kör sakta tror jag, för det låter bara vid typ vägkorsningar.
av Frigge
På 850 byggde man även om ABS kablaget från givarna fram pga av störningar i kablaget. Då drog man nya kablar från givarna ända upp till ABS-styrenheten på bägge sidorna fram.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]