Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addict
Har en SC-901, den med 3cd växlare, som passar på att "trycka" på next med jämna mellanrum. Den söker ständigt radiokanal eller byter spår på cd skivan. Jag har inte lyckats känna något glapp i knappen...

Är det någon som hört talas om något liknande eller ska jag kasta radion? :( :(
Användarvisningsbild
av gundj
Byt in den på Volvo mot en fabriksrenoverad.
Kostar en liten slant men du får en med garanti.
av Addict
gundj skrev:Byt in den på Volvo mot en fabriksrenoverad.
Kostar en liten slant men du får en med garanti.
Tror inte jag och volvo kommer att komma överens om vad det är värt för en 10 år gammal originalstereo som knappt spelar brända skivor tyvärr...
av Addekarlsson
Inte mycket att komma överens om. Du får betala ett av dom fastställt pris, samt lämna in din gamla trasiga i inbyte, precis som när du byter bromsok eller nått annat i många butiker. :wink:

Mvh/ Adde
av Addict
Addekarlsson skrev:Inte mycket att komma överens om. Du får betala ett av dom fastställt pris, samt lämna in din gamla trasiga i inbyte, precis som när du byter bromsok eller nått annat i många butiker. :wink:

Mvh/ Adde
Men är jag inte överens med dom vad som är ett skäligt pris blir det ingen affär.
av Addekarlsson
Näe, men det är ju en annan sak det. :lol:
Går ju även köpa begagnat, men då vet man aldrig vad man får heller.

Men jag hade nog satsat på eftermarknadsstereo, med allt bök det innebär att integrera en sån i originalsystemet. Men det beror ju mest på att jag inte gillar dessa bigfronts. *ryser*

Mvh/ Adde
av Addict
Tror stereon trycker FF i radioläge och NXT i CD läge...
Helt sjukt. Radion stegar bara enstaka 0.1MHz steg, oftast ett par max 5 steg. I cd läget byter den mellan ett par låtar istället. Skulle den trycka FF i CD läget skulle den ju bara visa tiden på låten och skulle den trycka NXT i radioläge skulle den ju söka till nästa station...
Rubbad jävla stereo...

Nej eftermarknads är inget alternativ då jag tycker det förfular inredningen. Får väl leta begagnat om jag inte lyckas laga den.
Användarvisningsbild
av freak1
Grabben min hade liknande problem med sin stereo i audin, det visade sig att det var batteriet som höll på att ge upp. Det verkar som att bilen använde så mycket ström att det inte räckte till stereon oxå. Ja. jag vet inte men batteribyte fixade hans iallafall. Mät hur många volt du har och testa ladda det och se vad som händer.
av Addict
freak1 skrev:Grabben min hade liknande problem med sin stereo i audin, det visade sig att det var batteriet som höll på att ge upp. Det verkar som att bilen använde så mycket ström att det inte räckte till stereon oxå. Ja. jag vet inte men batteribyte fixade hans iallafall. Mät hur många volt du har och testa ladda det och se vad som händer.
Bilen är alltså igång när jag kör med den... Jag blir inte bogserad. ;)
Den laddar strax över 13V mätt på batteriet.
Användarvisningsbild
av freak1
Addict skrev:
freak1 skrev:Grabben min hade liknande problem med sin stereo i audin, det visade sig att det var batteriet som höll på att ge upp. Det verkar som att bilen använde så mycket ström att det inte räckte till stereon oxå. Ja. jag vet inte men batteribyte fixade hans iallafall. Mät hur många volt du har och testa ladda det och se vad som händer.
Bilen är alltså igång när jag kör med den... Jag blir inte bogserad. ;)
Den laddar strax över 13V mätt på batteriet.
Han blev inte bogserad, han körde med bilen precis som du. Hans laddar 13,3 men det innebär inte att batterit tar emot laddningen. Den ström bilen inte förbrukar när man kör lagras i batteriet, om det är kasst tar det inte emot överbliven ström. Kolla hur många volt du har på batteriet när bilen stått avstängd 1 timme, har du under 12,8 volt hade jag satsat på ett annat batteri. (låna från en kompis t ex). Jag vet att det var felet på hans bil, du gör som du vill :wink:

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]